Olidata monitor/TV werkt niet goed in 16:9

Status
Niet open voor verdere reacties.

hvb85

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2006
Hoi,

Ik heb een Olidata 17" breedbeeld monitor/TV die in TV modus gewoon niet goed in 16:9 wil werken. Als er een breedbeeld programma op TV is zet ik hem op 16:9 maar dan rekt hij het beeld alleen horizontaal uit. Ik blijf zwarte balken onder en boven het beeld houden (in 4:3 heb ik rond om het hele beeld zwarte balken). De verhouding klopt dan natuurlijk ook niet meer. Kent iemand dit probleem en is er een oplossing voor?

Gr,
Hans

Niet tussen PAL en NTSC, wel tussen PAL, SECAM en SECAM L

Op SECAM zijn de kleuren iets anders maar de TV past het beeld nog steeds niet aan. Ik blijf een plat gedrukt beeld houden met balken onder en boven. Op SECAM L werkt hij helemaal niet. Ik heb een email gestuurd naar Olidata NL en volgens hun is het normaal dat op elke breedbeeld TV je zwarte balken hebt. Dus ik heb een breedbeeld TV gekocht waar ik geen normaal breedbeeld programma op kan zien!? lekker nuttig...

Overgens werkt het ook niet met een DVD speler of wanneer ik mijn video camera (in cinema mode) aan de s-video poort aansluit.

Ik heb een email gestuurd naar Olidata NL en volgens hun is het normaal dat op elke breedbeeld TV je zwarte balken hebt.
Voor uitzendingen in 4.3 gaat hun antwoord wel op, maar bij breedbeelduitzendingen dacht ik niet. Ik heb geen ander idee, misschien iemand anders?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan