Om de tien minuten loopt pc vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

edwardmauritz

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2003
Hallo,

IK heb windows 98.

Als ik aan het computeren ben dan loopt hij binnen tien minuten vast. Dan reageert hij nergens meer op en zegt hij dat er zeer weinig bronnen beschikbaar zijn.
Daarna komt er het bekende blauwe scherm dat aangeeft dat er een fatale uitzondering OE is op 0167:BFF9DFFF

Ook geeft hij nu bij het opstarten het volgende aan: Beschermingsfout Explorer MSGSRV32 in module KRNL386.EXE op 0001:0000ac95

Ik heb een maandje terug Windows Explorer 6.0 geïnstaleerd en heb een ADSL-verbinding.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen wat het lijkt wel alsof de fouten zich opstapelen en het werkt echt niet lekker.

Alvast bedankt.

Groet Edward

Ik heb niet veel meer kunnen vinden dan dit.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Biertjuh...misschien heeft hij wat aan maar dat link is voor Windows ME!

Lees dit eens.

Wel in het Duits.
Wanneer je het niet kunt lezen geef het dan maar aan.

Geplaatst door falconetti
Biertjuh...misschien heeft hij wat aan maar dat link is voor Windows ME!
Dat van ME is alleen de processor snelheid of zie ik het verkeerd?
Zou kunnen hoor.
Tis niet zo vroeg meer.;)

Beste Edward,

Klinkt als een harde schijf met slechte sectoren, begin eens met een scandisk / schijfcontrole......

Groetjes,
Martin.

Biertjuh, je hebt gelijk…;) ;)
Ik zat ook wat rond te snuffelen over de foutmelding. Ik kwam niet verder dan:
- is de PC echt ‘schoon’ van ‘rommel’? (wormen, spyware, etc.)
- het heeft met de fijne afstelling van Win98 te maken
- het fout ligt niet bij MSGSRV32
Ik zou de PC ‘opschonen’ en vervolgens Win98 gewoon er overheen draaien. Ook kijken (jou link) over DMA.

Als mijn Duits goed is op deze tijdstip…:D :D uit dat link van Sigma kwam ik tot het op poetsen met RegCleaner. Dat is mogelijk maar ik ben geen voorstander van ‘poets’ programma’s. Des te meer omdat RegCleaner heet nu RegSupreme, het is niet gratis en deze nieuwe variant (RegCleaner) is vrij agressief. De kans is groot dat je meer poetst dan je wenst. Maar goed dit is mijn eigen mening! ;)

Laatst bewerkt:
Nog even dit: Als de PC van Edward ‘schoon’ is dan zou hij eerst de oorzaak van de foutmelding moeten opzoeken. Een OE fout kan verschillende oorzaken hebben.
Bijv. door een McAfee virus scanner of... beschadigde GDI.EXE bestand of... oude video kaart drivers....
HP Pc's hebben vaak last van deze foutmelding
Dus als de PC schoon is dan gewoon het bestand: faultlog.txt opzoeken. Deze zit in het mapje Windows. Daar kun je de foutmelding opzoeken.

Laatst bewerkt:
Ga eens naar het cofiguratiescherm\ software\internet explorer en klik op verwijderen, als het goed is krijg je dan de optie repareren.

Schijfcontrole geeft niets aan

Hey Martin,

Schijfcontrole geeft niets aan.

Aan iedereen:

Wat ik overigens nog ben vergeten te vertellen (SORRY) is dat bij het opstarten de foutmelding 'kan het bestand msinfo.exe opgegevenin WINI.INI niet vinden.

Ook heb ik omdat mijn computer zo vol was een aantal dingen er af gedaan. Heb ik dan een aantal bestanden er afgedaan die niet weg mochten?

Als laatste is het zo dat als de pc opnieuw opstart er een hele rij groene streepjes komt als de achtergrond van het bureaublad is geladen en dan kapt hij er ook mee zodat ik de resetknop moet gebruiken.

Groet Edward

Schijfcontrole geeft niets aan

Hey Martin,

Schijfcontrole geeft niets aan.

Aan Falconetti: het bestandje faultlog.txt is niet te vinden.

Aan iedereen:

Wat ik overigens nog ben vergeten te vertellen (SORRY) is dat bij het opstarten de foutmelding 'kan het bestand msinfo.exe opgegevenin WINI.INI niet vinden.

Ook heb ik omdat mijn computer zo vol was een aantal dingen er af gedaan. Heb ik dan een aantal bestanden er afgedaan die niet weg mochten?

Als laatste is het zo dat als de pc opnieuw opstart er een hele rij groene streepjes komt als de achtergrond van het bureaublad is geladen en dan kapt hij er ook mee zodat ik de resetknop moet gebruiken.

Groet Edward

Tja, je hebt een probleem.
Stop je W98 in de computer en installeer het over de huidige versie heen.
Het win.ini bestand zal dan hersteld zijn.

Heb je toevallig laatst een virus\trojan gehad ?

Nogmaals: is je PC schoon.vrij van: virussen, trojans, wormen, spyware,etc??
Zoals reeds gezegd: ik zou (mits PC schoon) Windows gewoon er overheen draaien.
Volgens mij heb je meer verwijdert dat nodig was :( :(.
Download even Aida32 hier: http://www.webattack.com/get/aida32.shtml
Dan heb je ook gelijk een overzicht van je PC.

Hey,

Laatst probeerde iemand wel een trojan te installeren maar dat lukt niet omdat mijn virusscanner hem tegen hield. De virusscanner zegt ook dat er geen virussen zijn.

Ik ga dus maar Windows 98 eroverheen draaien en dan zien of de problemen opgelost zijn. Hoe zit het dan met bestanden die op de computer staan? Gaan die verloren? Want ik heb veel dingen op m'n computer staan en de Nero brander die ik heb doe het niet.

Groet Edward

PS: bedankt voor alle hulp tot nu toe gekregen.

Vrij van virussen, dat is goed. Maar ook vrij van andere ‘rommel’?

Als je Windows gewoon er overheen draait (niets anders, dus GEEN formaat!!) dan gebeurd verder niets, alle andere bestanden blijven staan (programma’s en anders)

Waarom doet Nero het niet? Kun je wat details geven??

Groetjes :D
Falco

Over nero

Nero doet het niet omdat hij halverwege het brandproces aangeeft dat er een bestandsindelingsfout is. Dit gebeurde in ieder geval met CD-RW 700 cd's. Kan dan zeker ook aan de cd liggen?

Wat bedoel jij trouwens met:
dus geen formaat

Groet Edward

Hi Edward!
Over Nero: als met andere CD’s werkt dan moet je misschien van merk veranderen (CD-RW merk). Misschien met Nero ook mogelijk: opnieuw instaleren.

Met geen formaat bedoel ik dus dat je moet niet formatteren omdat dan ga je alles wissen. Gewoon CD erin, als hij niet automatisch opstart dan op de: setup.exe van de CD klikken. Dan zet hij alles er overheen.

Groetjes :D
Falco

Ik ga het doen

Ok dan weet ik dat. Ik ga nu windows er overheen draaien en je hoort wel hoe het gegaan is.

Groet Edward

Hey,

ik heb windows 98 opnieuw geinstalleerd maar ik krijg bij het opstarten nog steeds de foutmelding dat hij het bestand msinfo.exe niet kan vinden waar ik het al eerder over had.

Het steeds crachen van de computer lijkt nu wel mee te vallen maar dat moet ik verder nog zien.

Groet,

Edward

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan