Om de tien minuten loopt pc vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
msinfo.exe heb je niet nodig. Het is een trojan.
Plaats je hijacklog eens in de spywaresectie bij het juiste onderwerp en verzoek of Pieter Arntz ernaar wil kijken.
Mogelijk dat je op die manier van de melding af kunt komen.
 
Hey,

Ik heb ze allebei gedownload. Als ik Spybot runde dan kwam hij tot zoiets als 2827 van 5800 (weet de precieze getallen niet) en dan ging hij niet meer verder. Was hij dan nog bezig of...... hoort dat?

Ik moet nog maar even zien of ik nog steeds de foutmeldingen krijg.

Je hoort het nog

Groet Edward
 
Hi Edward!

Heb je beide gelijk geupdate??

Wat bedoel je met Spybot: hij kwam tot..???
Heeft hij iets gevonden of was hij nog bezig?

En de andere dan (AdAware) ?? Heeft die iets gevonden?

Groetjes:D
Falco
 
Ik denk toch dat je een virus\trojan hebt.
Probeer dit eens:

Download SyscleanPackage zet het in een map download daarna de Virus Pattern Files en unzip ze naar de zelfde map,sluit al je programma's af (ook je virusscanner) en dubbelklik vervolgens op sysclean.com

Als dat niet werkt plaats dan een hijackthis.log in >>>DEZE TOPIC<<< , lees wel eerst goed het eerste bericht.
 
Ze hebben allebei wel een aantal dingen gevonden. Best wel wat eigenlijk.
Wat ik bedoelde met dat spybot programma is dat hij op een gegeven moment niet verder gaat. De dingen die hij aangaf heb ik verwijderd. Maar als ik opnieuw scan doet hij weer niet op dat punt. Misschien moet ik langer wachten.

De PC lijkt het nu al wel beter te doen en niet meer te crashen. Hopelijk is het grootste gedeelte opgelost.

Wat JOZO zei wil ik morgen nog even proberen, dan heb ik meer tijd.

Groet,

Edward
 
Hi Edward!
Is de foutmelding over: msinfo weg? Dat zou moeten na gebruik van AdAware.
Morgen meer info over extra afstellingen voor Spybot. Je hebt gelijk, soms ‘hangt’ hij even. Gewoon laten gaan. Het zou goed zijn als niet te veel andere programma’s draaien tijdens scannen met Spybot.
Voor AdAware en Spybot vergeet niet om regelmatig (1x per week) naar updates te zoeken. Dit is belangrijk.
Voor je eigen veiligheid zet nog deze 2 progjes ook op de PC, ze zijn niet groot:
1-SpywareBlaster: na installatie updaten, vervolgens klik op Select All en bevestig met: Protect Against… Bij deze programma ook: regelmatig checken voor updates!!
Hier kun je downen: http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html
2-SpywareGuard: idem als boven, updates binnen halen enzovoort..
Hier kun je downen: http://www.wilderssecurity.net/spywareguard.html
Als je PC ‘schoon’ is en nu dus ook extra beveiligd, maak ook gelijk de volgende mapjes leeg (alle mapjes zitten in je Windows map): Cookies, Geschiedenis (History), Temp, Temporary Internet Files.
Kijk ook in het mapje: Downloaded Program Files. Klik met de rechte muis op de bestanden en kijk naar de eigenschappen. Als ze verstouwd zijn (bijv. Microsoft, Macromedia, Java) laat ze staan. Als ze vreemd zijn: verwijder ze. Vertouw je het niet maar je twijfelt: plaats gegevens hier.
Extra tip om je PC wat minder te belasten: maak een nieuw mapje. Bijv. met de naam: Downloads. Als je dan programma’s gaat downloaden, zoals SpywareBlaster of andere, zet ze eerst in deze mapje. Na installatie van de programma kun je rustig de programma uit het mapje Downloads verwijderen. Het programma is immers geïnstalleerd dus wat je hebt gedownload heb je niet meer nodig. Veel mensen doen dit niet en zo raakt de PC langzaam vol.
Lang verhaal ;)

Groetjes :D
Falco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan