• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

om de zoveel rijen een lege rij invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

snotaaap

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Hallo allemaal!

De titel zegt het eigenlijk al, ik wil in een excelbestand met 450 rijen om de 2 rijen en lege rij invoegen, zodat er clustertjes van 2 rijen overblijven.
Het gaat om teveel rijen om het handmatig te doen, weet iemand een tool?
ik beschik over asap utillities.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Hallo,

Er zijn ongetwijfeld wel macro's te maken die dat kunnen.
Maar mag ik vragen waarom je dat zou doen? Bestanden met veel regels zijn doorgaans jusit veel makkelijker te bewerken als alles aaneengesloten is. Clustertjes van twee maken kun je ook op een andere manier (bijvoorbeeld met opmaak of een hulpkolom).

Een makkelijke oplossing is de volgende:
Hulpkolom invoegen waarin je om de regel een 1 zet (behalve de bovenste, daar heb je 2 lege regels.
Vervolgens stel je een auto filter in (data --> filter --> auto filter)
Selecteer op de hulpkolom alle 1.
Selecteer nu alle regels de overblijven met het filter.
Edit --> Go To --> Special --> Visable cells only
Rechtermuisknop op de rijnummers --> Insert

(heb engelse omschrijving gebruikt. Nederlands weet ik niet exact, maar komt denk ik bijna overeen...)

Groeten

Het gaat erom dat er een extra rij komt tussen 2 en 3, tussen 4 en 5 etc. zodat ik met een formule kan kijken wat het veschil is tussen de 2 rijen.
Vandaar.

Snotaap,

Hangt een beetje af van de opbouw van je bestand maar als jij de rijen wilt vergelijken kan dat misschien beter met subtotalen.
Heb je misschien een klein voorbeeld bestandje ?

Code:
Sub macro1()
Application.ScreenUpdating = False
For x = 451 To 3 Step -2
If WorksheetFunction.Even(x) Then
Rows(x).Insert
End If
Next x
Application.ScreenUpdating = true
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.