Ombouwen Server naar Game Pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

catman

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Beste Computer techneuten,

ik heb van een vriend een Compaq Proliant 400 Server gekregen die ik voor mijn zoontje wil ombouwen naar een gewone PC om eenvoudige spelletjes te doen. De geluidskaart inbouwen was geen probleem, eveneens het installeren van WinXP. Nu heb ik gezien dat er een hele lange video/netwerkkaart (1Mb) in zit. Als ik deze omwissel voor een normale (32Mb) videokaart dan hoor ik alleen maar een paar piepjes bij het opstarten en gebeurt er verder niets. Nu vermoed ik dat de draadjes die op de oude kaart zitten een belangrijke rol spelen. Wie kan mij vertellen wat ik moet doen om de kaarten zo om te wisselen dat de computer gewoon werkt. Het betreft trouwens een P2, 400Mhz, SCSI aansluitingen en 192 Mb intern geheugen.

Bedankt voor de tips !
Olf :thumb:

Piepjes betekenen vaak al iets. Als je op de website van de fabrikant kijkt en naar het typenummer zoekt zal je een schema kunnen vinden met wat de piepjes betekenen. Dus dan moet je eerst ff kijken hoeveel keer gepiept word en of er meer of minder ruimte tussen de piepjes zit.
Als je weet wat de foutmelding is, ben je al weer een stukje verder.
Verde rheb je gewoon kans dat de videokaart te nieuw is voor dat moederboord. Dus zul je een iets oudere videokaart moeten proberen.

Volgens mij kun je dat lange PCI-kaartje laten zitten en er een AGP-kaart bijstoppen.

hier vind je veel info over je systeem.

Piepjes en te oud moederboard

Beste mensen, bedankt voor de info !
Ik ga zeker even kijken naar de meldingen van de piepjes, of het moederboard te oud is weet ik nog niet zo net. Ik heb de kaart ook in een P2, 350 Mhz gehad en daar deed hij het goed. Volgens mij moet ik d.m.v. switches de video/netwerk kaart uit kunnen schakelen.
Nog meer tips ? Misschien van andere Proliant gebruikers ??

Vr.gr. Olf

Is er niemand die een oplossing weet ?

Is er iemand, wellicht met ook een Server die weet hoe een losse videokaart bijgeplaatst moet worden ???

Olf:confused:

Kleine vooruitgang

Hoi,

ik heb de firmware geupdate en de nieuwe videokaart gewoon naast de oude geplaatst. Ik zie aan het opstartscherm dat de nieuwe kaart wordt herkend. Hierna stopt de pc met een paar piepjes en de error "101-Option Rom Checksum Error" . Toch maar proberen om de oude kaart te verwijderen ?? De Error betekend "Replace Rom, Replace System Board"

Wat te doen ??

Olf:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan