omg

Status
Niet open voor verdere reacties.

rienusotte

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2001
Berichten
205
hoi
ik heb pas een router: Vigor2200 ofzo en die heb ik gedeeld met 2 pc's
pentium 4, 2400 mhz
amd 1333 mhz
deze 2 pc's zijn het meest voor games en internetpagina's opvragen.
maar nu wil ik een pc van ons bedrijf op de adsl zetten,
als je de 2 game pc's opstart dan hebben die gelijk verbindingen met de adsl. Nu wil ik de pc van het bedrijf op adsl, maar ik wil zelf weten WANNEER ik op de adsl wil zitten. En omdat ik geen virussen of hackers wil moet ik weten wat ik allemaal nodig heb?
router goed genoeg als firewall ?
norton 2003 ? goed genoeg?
en ik hoef vrijwel nooit bestanden van de ene pc naar de andere pc over het netwerk te gooien (naar de bedrijfspc). Wie weet hier een oplossing voor?
1 extra utp kabel lijkt me duidelijk
maar dan..
dus als me game pc een virus heeft wil ik niet dat die naar de bedrijfspc kan.
thx
 
lol?
die router dient toch al als firewall
en laat een prof hier over spreken aub je wil geen bedrijf dat failliet gaat door virus op je geweten hebben
 
De vraag die jij stelde leek mij sterk overkomen dat je een pc van je bedrijf meenam/kreeg/ gekocht, thuis op je eigen netwerk wilden zetten. Vooral omdat je het hebt over gamepc en een pc waarop je niks meer doet dan internetten.
Het leek mij dus dat je vroeg hoe je die pc diende te beveiligen. Vandaar dat ik zei, een firewall ( wat inderdaad al op de router zit) en norton zijn genoeg. Probeer anders in het vervolg je vraag beter te formuleren, dit om misverstanden te voorkomen, vragen van,nu wil ik de pc van het bedrijf op de ADSL zetten, zijn niet altijd even duidelijk.
Of ik heb het niet goed begrepen, dan heb je gelijk?!
 
Geplaatst door debes000
Norton en firewall op de pc, moet genoeg zijn.

euuuuuuh, wat bedoel je met norton? ze hebben verschillende software, waaronder een firewall.

Waarschijnlijk werkt de router keurig als firewall. Hij is juist extra safe omdat hij hardwarematig is. Deze router dient voor dat doel echter wel goed ingesteld te worden! dit kun je beter laten doen door iemand die er kaas van heeft gegeten en dat ben ik helaas niet want ik heb geen ervaring met dit type vigor.

Succes ermee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan