Omgaan met algemene voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcop1989

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Ik ben bezig met een database waarmee heel makkelijk offertes gemaakt kunnen worden.

Onderdeel van zo'n offerte zijn ook enkele algemene voorwaarden en een stukje "inbegrepen/niet inbegrepen".
Deze wisselen afhankelijk van de productgroepen die in de offerte aangeboden worden.

Wat wanneer wel en niet vermeld word, daar heb ik zicht op. Het komt echter ook voor dat er eens iets aangepast moet worden dat anders is bij andere offertes.

Heeft iemand een idee hoe ik hier mee om kan gaan?

Hiermee kan je alle kanten op.

Hoe ik het zou doen is een veld toevoegen aan de offerte waarin je aangeeft welk type offerte het is. Als het Type 1 is bijvoorbeeld dan krijg je de ene vraag en als het Type 2 is dan krijg je andere vragen.

De Typen sla je op in een tabel waarin je ook de verschillen tussen de typen aangeeft.
Voorbeeld van zo'n Type tabel:

Id, TypeID, Vraag

DE inhoud kan er als volgt uitzien:

1, 1, inbegrepen/niet inbegrepen
2, 1, ...

Als je het op deze manier oplost dan ben je erg flexible en voorbereid op andere mogelijke vragen die men kan bedenken omdat het database ontwerp niet hoeft te worden aangepast.

HTH:D

Als je gebruik maakt van een tabel met standaardteksten, dan kun je die in je formulier zetten met een keuzelijst. Wil je de teksten kunnen aanpassen, dan moet het veld zijn gekoppeld aan de tabel waarin je de gegevens opslaat. Het tekstveld wordt dan gevuld vanuit de keuzelijst, maar de tekst zelf kun je dan in het tekstveld nog bewerken. Je hebt dus twee objecten: een keuzelijst om de teksten te kiezen, en die bij een <Bij klikken> gebeurtenis het tekstveld vult. Dat is dan bewerkbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan