Omgebouwde PS2 dvd's lezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cyroq

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Hallo,

Ik heb hier een oude PS2 staan van ca. 5-6 jaar oud. Hij is omgebouwd, maar ik weet niet hoe. Ik wil er gebrande spellen mee kunnen spelen. Ik weet dat er iets moest gebeuren met een standaard cd laden voordat het spel erin kon, maar meer weet ik dus niet meer. Heeft iemand een idee welke techniek dit is en hoe ik gebrande spellen kan spelen?

Alvast bedankt!

Hallo,

Ik heb hier een oude PS2 staan van ca. 5-6 jaar oud. Hij is omgebouwd, maar ik weet niet hoe. Ik wil er gebrande spellen mee kunnen spelen. Ik weet dat er iets moest gebeuren met een standaard cd laden voordat het spel erin kon, maar meer weet ik dus niet meer. Heeft iemand een idee welke techniek dit is en hoe ik gebrande spellen kan spelen?

Alvast bedankt!

Ja, de Swap-techniek :)
Waarschijnlijk dien je op het juiste moment van disc te wisselen.
Bij (een van de) eerste swap-methodes moest je luisteren naar het geluid dat de PS2 maakte om te bepalen wanneer dat juiste moment was. Heeft de PS2 wel de mogelijkheid om gebrande DVD's te kunnen opstarten of kan ie enkel met CD's overweg?

Bedankt voor je reactie! Ik weet eigenlijk niet of hij ook gebrande dvd's afspeelt, het is wel de oude versie van de PS2 (zo'n zwarte doos). Zou hij gebrande films moeten kunnen afspelen bijv?
En welke dvd/cd heb ik dan nodig voor het swappen?

Of je ook DVD's kunt afspelen is afhankelijk van welke chip er gebruikt is. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de benodigde swap-CD/DVD.
Ik denk dan ook dat er niets anders op zit dan de PS2 open te maken om te kijken. Op internet staan instructies voor het openmaken van de PS2.

Voordat ik hem open maak nog 1 vraag (ben bang dat ik iets onnodig beschadig): de originele eigenaar zegt dat je moest luisteren naar het geluid van de ps2 en op het juiste moment de disk moet swappen. Zou je zo al kunnen zeggen welke chip hier bij hoort of moet ik hem alsnog open maken?

Ik denk dat dit de Neo2 chip is, die samen met de ActionReplay 2 een gekopieerd spel kan opstarten.
Hoe dit alles in zijn werk gaat, staat hier omschreven. Normaal gezien vergt de bootmethode enige oefening, maar als je het eenmaal weet, zul je er nauwelijks problemen hebben.
Let wel: de kans is groot dat je enkel CD's zal kunnen gebruiken, maar dat is aan jou om uit te vinden...

Dit zou hem goed kunnen zijn. Er staat dat er Action Replay 2 hardware in het memory slot gedaan moet worden. Als die er al was heb ik die niet meer... Heb ik deze echt nodig en hoe zou ik er dan een aan kunnen komen?
Ik zal deze week de PS2 sowieso even open maken om te kijken of het echt de Neo2 chip is.
Ik hoop ook dat hij toch dvd's kan lezen, want het spel dat ik wil spelen is juist op dvdformaat...

Ik heb jou vraag een eigen plek gegeven. Het is niet netjes in te breken in iemand zijn/haar topic. Daarbij was de topic van 2008, dus niet actueel meer.

Een omgebouwde PS2, kan gewoon dvd's lezen. Mogelijk moet de chip uitgeschakeld worden, als je een dvd film wil bekijken. Altans dat is bij die van mij wel zo.

Ja, de Neo2 werkt echt met de ActionReplay 2. Als je daar nu nog redelijk wat geld aan zou moeten gaan besteden, lijkt mij dit niet rendabel en kun je beter kiezen voor Memor32 of een recente chip. Hoef je ook meteen niet meer te swappen.

Hmm, ik heb net de PS2 open gemaakt, maar ik kon nergens een chip vinden. Nu denk ik toch dat het de swap techniek is waarbij alleen een speciale memorycard erin gedaan moet worden (Memor32 dus?). Iemand tips waar ik zo'n card niet al te duur aan kan komen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan