omgedraaide RAM = kapotte PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlyingDoc

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2007
Hallo,

een paar dagen geleden heb ik mijn RAM-geheugen (2X 2GB) opnieuw in mijn PC geplaatst omdat mijn PC maar 3GB van het RAM-geheugen zag. Nou blijkt dat ik
de RAM-geheugen er verkeerd om heb ingezet (ook al paste het perfect). Mijn PC
is nu behoorlijk kapot... hij start niet meer op (wel maakt ie een hoop geluid), de monitor doet het niet en de harde schijf pakt ie niet.

Ik heb daarom twee vragen:

1. Valt mijn PC nu nog te maken?

2. Valt mijn harde schijf nog te redden? Dat ik hem bijvoorbeeld in een andere PC
zet zodat ik belangrijke bestanden er nog af kan halen.

Weet je zeker dat ze allebei begeven hebben...

Je HDD is zo goed als zeker niet kapot. Ik zou eerst je 2 ram/bankjes eruit halen en bijv via marktplaats kijken voor een gebruikte vervanging (een nieuwe kan altijd nog) en die proberen...

Laatst bewerkt:
Hallo,

een paar dagen geleden heb ik mijn RAM-geheugen (2X 2GB) opnieuw in mijn PC geplaatst omdat mijn PC maar 3GB van het RAM-geheugen zag. Nou blijkt dat ik
de RAM-geheugen er verkeerd om heb ingezet (ook al paste het perfect). Mijn PC
is nu behoorlijk kapot... hij start niet meer op (wel maakt ie een hoop geluid), de monitor doet het niet en de harde schijf pakt ie niet.

Ik heb daarom twee vragen:

1. Valt mijn PC nu nog te maken?

2. Valt mijn harde schijf nog te redden? Dat ik hem bijvoorbeeld in een andere PC
zet zodat ik belangrijke bestanden er nog af kan halen.

Een geheugenbankje kan je never nooit niet omgekeerd plaatsen in een geheugenslot, geen enkele type geheugen kan je verkeerd om plaatsen vanwege de inkepingen.
Hier is dan brute kracht voor gebruikt en zal waarschijnlijk je aansluiting zijn beschadigd en mogelijk sluiting op je mobo hebben veroorzaakt.
De kans is groot dat je een nieuwe moederbord kan gaan kopen.

De data op je harde schijf kan je inderdaad nog redden als je deze als slave hangt in een andere pc.

Bedankt voor je snelle antwoord, denk je dat het RAM-geheugen kapot is? Ik zal even een andere erin zetten (dan die twee die erin zaten) en kijken of die het dan doet. Ik heb er nog wel ergens eentje liggen...

Ik heb ergens op een Engels forum iets gevonden over het (tijdelijk) verwijderen van een batterij en die dan weer terugstoppen. Maar mij lijk het zo, als het aan het RAM-geheugen ligt dan maakt dat toch niets uit? Misschien dat je weet wat ik bedoel...

Met het batterij verwijderen doe je eigenlijk een bios reset, ik weet niet of je je bios heb ingesteld op de geheugen?

Heb je ook geprobeerd om één van de twee geheugens in te klikken?

succes!

gr. Uzi18:thumb:

Batterij er uit en er weer in is om je bios te resetten.
wat dat met jouw probleem te maken heeft snap ik niet.
Ik ga in zijn geheel mat jackall zijn redenering mee.

Dat van die batterij had ik gelezen op een forum waar hetzelfde probleem zich voordeed als bij mij.

Maar goed, ik moet eerlijk zeggen dat ik de RAM-geheugen niet met brute kracht erin gestampt heb... het ging gewoon echt soepel. Is het bijna zeker dat ik een nieuw moederbord nodig heb? Ik probeer eerst nog even een ander RAM-geheugen erin te zetten, kijken of ie dan wel wat doet.

Ram

Je HDD is nog gewoon uit te lezen op een andere pc, maar je moederbord kan je beter in de vulnis bak gooien, die is gewoon kapot. Je geheugen baken zijn negen van de tien keer nog goed.

Oké, het blijkt dat ik behoorlijk mazzel gehad heb! Alles werkt nog goed, er waren alleen twee weerstandjes doorgebrand op het moederbord. Een ander RAM-geheugen werkte niet, maar nu dat die weerstandjes gemaakt zijn, werkt alles weer naar behoren. In ieder geval bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan