Omgekeerd filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

theet

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2007
Ik heb een query waarin ik gegevens uit een bepaald jaar wil weergeven, d.v.m. de volgende expressie:

Expr1: DatePart("yyyy";[tJaar])

tJaar is het veld waarin de datum van het bezoek wordt vastgelegd van een klant (naam).

Met dit gegeven kan ik een lijst (rapport) uitdraaien waarin alle klanten staan opgenomen die ik in bijv. 2012 bezocht heb.

Nu wil ik in een rapport alle klanten, die in voorgaande jaren ook bezocht zijn, maar nog niet in het jaar dat ik heb aangegeven, weergeven.

Hoe kan ik het rapport waarin weergegeven staat welke klanten ik bezocht heb, omgekeerd weergeven zodat ik zie welkle klanten ik nog
moet bezoeken? Welke criteria / formule kan ik hierop toepassen?

Volgens mij haal je twee gegevens door elkaar; waarom gebruik je überhaupt een apart veld voor een bezoekjaar? Een bezoekdatum heeft volgens mij ook een jaar. Dus om dat veld tJaar te noemen is een beetje vreemd. Maar als er een datum in staat zoals je zegt, dan is het erg simpel.
Code:
BezoekJaar:Year([tJaar])
Dat is dan je veld; het criterium wordt dan:
Code:
Not In(Year(Date())) Or Null
Hier mee filter je alle records waarvan het jaar ongelijk is aan het huidige jaar, of leeg. Helemaal snappen doe ik het niet, want blijkbaar heb je maar één veld voor de bezoekdatum. Daarin staat dan dus ofwel een datum < huidig jaar, een datum in het huidig jaar of leeg. Op basis daarvan heb ik het criterium gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan