Omgekeerd typen

Status
Niet open voor verdere reacties.

brammetje82

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2001
Ik wil graag in Word omgekeerd typen. Ik weet dat je bijvoorbeeld Word Art kunt roteren. Maar dat is niet wat ik zoek. Is er een andere manier om je tekst omgekeerd te krijgen. Ow ja het blaadje omdraaien volstaat ook niet.

:)

Bedoel je in spiegelbeeld of achterstevoren??

Ik weet niet of het in word ook kan (spiegelbeeld), dus hier een alternatief voor als er geen oplossingen komen.

Print de tekst op een transparant A4, draai hem om en maak er een kopie van.

Is omslachtig, maar zoals ik al zei, voor als er geen andere oplossingen komen.;)

Hmm dat is niet echt een optie, tis namelijk voor bulkwerk. In feiten moet de teklst 180 graden gedraait worden

Laatst bewerkt:
Maar wat is de bedoeling? Spiegelbeeld of achterstevoren? Daar zit een groot verschil in:)

niet helemaal alleen met WinWord.............

Ik heb :
- in Publisher een stukje tekst getypt,
- vervolgens dit stukje tekst binnen Publisher omgekeerd (ALT-toets ingedrukt houden en handgreepje vastpakken en draaien), daarna
- "alles selecteren en kopieren"
- Powerpoint geopend en de selectie "geplakt", vervolgens
- selecteren en kopieren en tot slot
- Winword geopend en weer "geplakt".

Dit lijkt een heel gedoe, maar dat is het niet, het zijn slechts enkele muisklikjes.

Als je het zo gaat doen dan kun je in Publisher dus gewoon je "verhaal" typen en het naar Winword brengen.

Slimmerikken die menen de "stap" Powerpoint over te kunnen slaan hebben pech. Als je vanuit Publisher kopieert naar Winword, dan wordt de tekst automatisch in Winword weer geroteerd naar de normale stand en da's nu net wat niet de bedoeling is ;)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gast0225
- in Publisher een stukje tekst getypt,
- vervolgens dit stukje tekst binnen Publisher omgekeerd (ALT-toets ingedrukt houden en handgreepje vastpakken en draaien), daarna
- "alles selecteren en kopieren"
- Powerpoint geopend en de selectie "geplakt", vervolgens
- selecteren en kopieren en tot slot
- Winword geopend en weer "geplakt".
Als je al die programma's niet hebt, kan het ook met Kladblok en IrfanView.
Eerst een tekstbestand maken en opslaan.
Dan openen in IrfanView en in menu Afbeelding/Image eerst Omkeren/Vertical flip en dan Spiegelen/Horizontal flip kiezen.
Daarna kun je het niet meer als tekstbestand opslaan, maar wel als .gif of .jpg.
(Zie bijlage.)

Guus.

Laatst bewerkt:
"Al die programma's" zitten standaard in meerdere versies van Office2000 :D

Je moet dan idd. niet de meest eenvoudige Office2000 hebben. :)

Hmmm jammer, dit is toch echt te omslachtig. Ik was eigenlijk opzoek naar een standaard functie in Word. Het is namelijk bedoeld voor proffesionele archiefvorming en als ik dan voor ieder dossier steeds weer al die handelingen moet uitvoeren dan is dit niet echt tijdsbesparend

Brammetje,

heb je al in de Help van Word gekeken ? Wat jij graag wil bereiken kan misschien toch "standaard" met Word...........

er is volgens de Help slechts 1 voorwaarde : je moet Windows2000 als OS hebben:

(uit de Help van Word: )
Meertalige ondersteuning installeren in Windows 2000
Deze procedure hoeft u alleen uit te voeren als u een taalversie van Windows 2000 gebruikt die niet overeenkomt met de taal die u in uw documenten wilt gebruiken. Gebruik deze procedure als u in programma's van Microsoft Office 2000 tekens wilt invoeren die afkomstig zijn uit Baltische, Cyrillische, Griekse, Turkse, Centraal-Europese en Aziatische talen of uit talen die van rechts naar links worden geschreven (Arabisch, Hebreeuws, Farsi en Urdu).

Klik op Start op de taakbalk van Windows, wijs Instellingen aan en klik vervolgens op Configuratiescherm.

Dubbelklik op het pictogram Landinstellingen.

Klik in het tabblad Algemeen in de lijst Beschikbaar op de gewenste taal en klik vervolgens op Toevoegen.

Als je het hierbovenstaande zo leest, dan zou het een eenmalige instelling / toevoeging moeten zijn.........? Ik weet alleen niet of dit het effect oplevert dat je beoogt, maar nee heb je.................

Laatst bewerkt:
Geplaatst door brammetje82
Hmmm jammer, dit is toch echt te omslachtig. Ik was eigenlijk opzoek naar een standaard functie in Word. Het is namelijk bedoeld voor proffesionele archiefvorming en als ik dan voor ieder dossier steeds weer al die handelingen moet uitvoeren dan is dit niet echt tijdsbesparend

Hai Brammetje, :D

Word heeft ABSOLUUT geen ingebouwde talenten om dit te kunnen! Waarom is mij een absloluut raadsel! Powerpoint kan het wel?????? Beats Me.

De snelste oplossing welke ik zelf gebruik en je kan bieden is: http://www.gmayor.com/rotate_text.htm

Of gebruik in Powerpoint een Tekstvak. (heb je de opmaakmogenlijkheden van Word)
Bovenop de tekstbox zit een groen bolletje hiermee kun je draaien.
Na het draaien kopieer je het tekstvak en je plakt deze met plakkenspeciaal als plaatje in Word.

Het is zoals het is....:(

Succes ermee! :thumb:

Songtekst omgekeerd

Ik probeer een songtekst om te draaien op computer,
maar ik weet niet hoe dat moet... :(

Ik probeer een songtekst om te draaien op computer,
maar ik weet niet hoe dat moet... :(

Welkom,

Het is op Helpmij niet de bedoeling je vraag in die van iemand anders te stellen. Daarnaast stamt het topic uit 2004 en is niet actueel meer.

Graag je eigen vraag stellen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan