omgevingstemperatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Om snoeren ed. weg te werken heb ik mijn PC in een kastje geplaatst. Ik heb daarbij een ventilatierooster achter de PC geplaatst voor de afvoer van warmte. Toch vind ik het in het kastje nog vrij warm. kan iemand zeggen hoe hoog de omgevingstemperatuur mag zijn? Ik werk met een AMD 2100 processor.

pc's moeten ook kunnen werken met omgevingstemperatuur van boven de 35 graden.

plaatsing van een pc in een kast is niet gunstig voor de temp maar wel voor het geluid.

staat hier in een keukenkast naast de aardappelbak.:D

de werkplek is in de huiskamer.

werkt prima.

als je in de zomer problemen krijgt bij een hogere kamertemperatuur dan moet je wat anders verzinnen.

denk dat het wel meevalt.

pe.

Ik moet de temp. in het kastje nogmeten, maar het zal erom spannen of het onder de 35 graden blijft. Wat kan er gebeuren bij te hoge omgevingstemp?

vastlopen van de pc zonder aanwijsbare oorzaak.

een processor gaat niet kapot omdat de omgevingstemperatuur iets te hoog is.

er zijn warmere landen als nederland en daar werken computers ook.

mocht je in de zomer een probleem krijgen dan haal je de pc uit de kast om te kijken of de temp het probleem veroorzaakt.

zoals gezegt.

zal allemaal wel meevallen.

pe.

Precies zoals pete1 zegt: het zal wel meevallen.
Die XP2100 is wel een heethoofd, en als de kast ook nog eens redelijk geïsoleerd is dan zal het binnen in de kast sauna-achtig worden.

Maar.....zolang de PC het blijft doen, dus geen vastlopers e.d., hoef je je nergens druk over te maken.
Het is ook niet zo dat de pc veel minder lang mee zal gaan ofzo. Ja, misschien 15 i.p.v. 20 jaar, maar dan is ie ook wel heel erg antiek:)

Mocht je toch iets willen doen aan de temperatuur, koop dan een 80/120mm fan, die de warme lucht door het ventilatierooster blaast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan