omgevingsvariabele

Status
Niet open voor verdere reacties.

joel075

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2010
Hallo,

Ik heb per ongeluk alles verwijderd in: configuratiescherm > systeem > geavanceerde systeeminstellingen > omgevingsvariabelen. En nu kan ik heel veel dingen niet meer gebruiken omdat, hij de bestanden er niet bij vind. Ik wou systeemherstel doen, maar die deed het ookal niet. Ik wou een simpel .exe bestand gebruiken om iets te installeren maar dan geeft hij ook een fout aan.
Ik word een beetje wanhopig. Kan iemand alsjeblieft helpen het weer terug te krijgen hoe het was.

Groetjes,

Joël

Ik heb een bestandje settings.txt bijgevoegd.
Hierin heb ik wel de TEMP en TMP-variabelen naar C:\TEMP laten verwijzen in plaats van de standaard.
Verder dien je de 10x-en van de variabelen APPDATA, HOMEPATH, USERNAME en USERPROFILE te vervangen door je gebruikersnaam.
Dan de variabelen COMPUTERNAME, LOGONSERVER en USERDOMAIN de naam van je pc/laptop geven. Bij mij is dit TOSHIBA-PC.
Sla dit bestandje weer op, hernoemen naar settings.bat en dan uitvoeren.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb een bestandje settings.txt bijgevoegd.
Hierin heb ik wel de TEMP en TMP-variabelen naar C:\TEMP laten verwijzen in plaats van de standaard.
Verder dien je de 10x-en van de variabelen APPDATA, HOMEPATH, USERNAME en USERPROFILE te vervangen door je gebruikersnaam.
Dan de variabelen COMPUTERNAME, LOGONSERVER en USERDOMAIN de naam van je pc/laptop geven. Bij mij is dit TOSHIBA-PC.
Sla dit bestandje weer op, hernoemen naar settings.bat en dan uitvoeren.

Ik ben u nu al heel erg dankbaar. Alleen ik heb gedaan wat u heeft gezegt, maar het heeft niks veranderd. Ik kan nog steeds geen systeemherstel doen, of een simpel .exe bestand openen om te instaleren. Ook kan ik de eigenschappen van geavanceerde systeemherstellingen nog steeds niet in dit is wat hij dan aangeeft: Kan het bestand %Windir%/windows32/systempropertiesadvanced.exe niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw.

Laatst bewerkt:
Dit programma bevindt zich in de map C:\Windows\System32.
Als je de Verkenner opent en je gaat naar desze map, dan kan je het daar waarschijnlijk wel uitvoeren.

Het systeemherstelprogramma is te vinden in dezelfde map onder de naam rstrui.exe.

Dit programma bevindt zich in de map C:\Windows\System32.
Als je de Verkenner opent en je gaat naar desze map, dan kan je het daar waarschijnlijk wel uitvoeren.

Het systeemherstelprogramma is te vinden in dezelfde map onder de naam rstrui.exe.

Ik kan ook geen verkenner openen. Ik ben in de map geweest en heb rstrui.exe geprobeerd te openen, maar ik krijg de zelfde error namelijk: C:\Windows\System32\rstrui.exe Het systeem kan de opgegeven omgevingsoptie niet vinden. Dat zegt hij bij bijna alles.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan