omgezette homevideo niet af te spelen op VLC

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
hallo,

ik heb mijn homevideo's op een harde schijf gezet en dvd , deze zijn af te spelen op een videospeler en op de pc/laptop met windvd en windows mediaplayer.
ik had deze van mijn externe schijf op de pc van mijn dochter gezet maar 1 video kan ik en zij op de pc/laptop niet met vlc media player afspelen , wat we altijd doen met films die we met vlc mediaplayer afspelen.
home film stopt na 5 sec , raar dat 1 het niet doet en alle andere wel en wel met windvd eb w mediaspeler.
toen ik met shrink deze had omgezet naar een iso was het probleem niet opgelost.
tijdens het omzetten met shrink zie je dat hij de hele film ziet.
wat kan er mis zijn met deze home video ??? die ik toch wel graag met vlc wil afspelen.
p.s dit hebben we uitgeprobeerd met een pc/lqaptop met vista en W7.
willem 2

Je verteld er niet bij om welke bestandtypen het gaat en dat is cruciale informatie.
Gaat het bij allemaal om DVD bestanden? Dus .VOB, .SUB en .TS?

verschillende ,
video-ts en , iso , dvd rtav .
als ik de video verder uitklap krijg ik vts en ook vts pub , deze heb ik ook naar een iso bestand overgezet maar dat hielp niet.
het rare is dat de andere dit en vob ook hebben maar deze spelen gewoon af.
de ene die niet afspeelt heb ik afzonderlijk proberen af te spelen , dus vts-01 en vts 03 enz maar of ze spelen niet af (vlc ziet ze wel en laat het eerste beeld zien , of in de eerste vts-01 speelt de vlc alleen de eerste 5 sec af en het beeld stopt.

ISO is geen type videobestand maar een container, dus omzetten naar ISO en dan afspelen zal hetzelfde effect hebben als wanneer je de DVD afspeelt.
Als het erom gaat deze op de PC af te spelen zou je een conversie naar AVI kunnen doen en kijken of deze dan wel goed afspeelt.

Die conversie kun je o.a. doen met de Freemake Video Converter:
http://www.freemake.com/nl/ (Gratis)

Laatst bewerkt:
hallo edmoor op 2 laptops freemake geprobeerd maar op allebei de laptops loopt deze vast.
allebei de pc's lopen nu vast, freemake verwijderd en probleem was weer opgelost , wat dit voor programma is weet ik niet maar dit vertrouw ik niet.
ik zet hem nu om met dvdfab, laat zo iets horen, deze met dvdfab omgezet naar avi. deze speelt wel af. maar het omzetten was niet helemaal correct gegaan.
a: heb jij een ander beter programma om om te zetten
b: nu hij avi wel afspeelt , hoe komt dat
c: moet ik nadat deze omgezet is naar avi deze weer omzetten naar een video-ts/iso file

ben er morgen weer, b.v.d willem

Laatst bewerkt:
Ik gebruik Freemake al heel lang op meerdere computers en heb er nog nooit problemen mee gehad op zowel Windows 7 als Windows 8 dus geen idee waarom het bij jou mis gaat.

a: Om bovenstaande reden heb ik met een ander programma geen ervaring.
b: Het bestand zal een andere CODEC gebruiken
d: Als je deze alleen op PC's gebruikt zou ik het lekker zo laten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan