Omnia sms geheugen vol?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fjan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Fjan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 feb 2009
Hallo,

Sinds gister krijg ik om de 10 minuten ofzo een melding dat ik geen smsjes meer kan ontvangen (en versturen) omdat het geheugen vol zit. Ik heb nog ruim 7 GB over van de 8GB intern. Ook krijg ik een melding dat er zeer weinig opslag geheugen beschikbaar is. Dus 2 meldingen over het geheugen.

Nu heb ik ergens gelezen dat er 128 mb op zit van windows mobile. Maar hoe kan ik nu in hemels naam gebruik maken van die 8 GB intern? En dat mijn smsjes daar op komen?

Ik ben al geweest bij berichten -> opties -> opslag, en dat heb ik al aangevingt dat hij de opslagkaart moet gebruiken (zit een kaartje in van 2 GB) maar er staat bij dat dit alleen voor bijlage is als het geheugen vol is.

Iemand die mij snel een antwoord weet te geven, want kan nu al een tijd niet smsen, of ontvangen :(

M.v.g. en alvast bedankt!

Ik denk dat dit te maken heeft met je provider, dat die je weinig ruimte geeft. Misschien moet je wat ontvangen sms'jes verwijderen?

Waarom zou het met de provider te maken hebben?
Het gaat toch om het toestel dat hij de smsjes niet op die 8 GB geheugen opslaat?

Maar ik zelfs al wis ik mijn hele in- en outbox, en de verwijderde items, dus dat er niks meer in staat. Dan geeft hij nog aan dat hij vol zit...

Wie kan mij helpen?!

Ik heb hetzelfde probleem het is heel irritant ik wil er meer liedjes opzetten en zelfs mijn camera werkt niet meer omdat het geheugen 'vol' zit.
Weet iemand wat er aan de hand is.?

Navigon navigatie voor Omnia???

Hallo,

Kan iemand mij alsjeblieft vertellen hoe ik van mijn pc (waar ik navigatie op heb staan voor de Omnia) de navigatie map naar mijn omnia kan krijgen en waar ik het neer moet zetten.
Ik heb 'n opslagkaart erin zitten maar ik heb echt geen idee hoe ik het moet doen.
Ik heb een datakabel maar misschien kan het ook via Bluetooth, ik heb echt geen idee :mad:
Verder gebruik ik de Omnia vanaf oktober en het is 'n prima toestel alleen even wennen want hiervoor had ik 'n Nokia N95 en die zette zelf alles op z'n plek.

alvast bedankt,
Thea

Hallo,

Kan iemand mij alsjeblieft vertellen hoe ik van mijn pc (waar ik navigatie op heb staan voor de Omnia) de navigatie map naar mijn omnia kan krijgen en waar ik het neer moet zetten.
Ik heb 'n opslagkaart erin zitten maar ik heb echt geen idee hoe ik het moet doen.
Ik heb een datakabel maar misschien kan het ook via Bluetooth, ik heb echt geen idee :mad:
Verder gebruik ik de Omnia vanaf oktober en het is 'n prima toestel alleen even wennen want hiervoor had ik 'n Nokia N95 en die zette zelf alles op z'n plek.

alvast bedankt,
Thea

ikk heb zelf igo erop staan gewoon igo kopieren naar de root van je geheugen kaart (mijn opslag) en de instalatie starten vanaf je tel .
heb je dat gedaan is het tijd voor de mappen die ook kopieren naar de geheugen kaart (mijn opslag )
navigatie starten en instellen en klaar
tom tom en andere kreeg ik niet aan de praat maar igo werkt met een beedje moeite super op de omnia en satelieten ook snel gevonden :)

maar nu is het probleen van het geheugen nog niet opgelost en heb er zelf ook last van
:mad:

ik denk dat het gaat om het werk geheugen maar als ik alle toepassingen sluit doet hij het nog steeds :mad::mad::mad::mad::mad:

als iemand een oplosing heeft hoort iedereen hier ( en ik denk nog meer mensen ) het graag

stond af en toe echt op het punt om hem door het raam te gooien

b.v.d :D

denk dat ik erachter ben :shocked:

ga eens naar start , instellingen , tapblad systeem en kijk is naar het geheugen (gewoon opslag ) als die vol is weet je hoe laat het is :
weer die ***** alarm

oplossing :
verkenner , mijn apparaat en daar alle overbodige troep verwijderen ....
vind het alleen vaag dat het zo moet want wat nou als je een systeem bestand verwijderd ??
ik ben verder gaan zoeken in de windows map en de standdaard beltonen vewijdert tot ik een andere oplossing heb gevonden ...

hoop dat ik jullie zo een beedje opweg heb geholpen en een prettig weekend allemaal :D:D:D
niet teveel zuipe he , vind oom agent nie zo mooi ;)

Ik heb Navigon gedownload via nieuwsgroepen en heb begrepen dat andere mensen het ook gebruiken op de Samsung Omnia en het blijkt goed te werken op de Omnia maar aangezien ik nog niet helemaal overweg kan met de Omnia en dat komt denk ik omdat er Windows op zit, lukt het mij op de een of andere manier niet. Hiervoor had ik de Nokia n95 en die installeerde alles vanzelf op de goede plek en nu moet ik het zelf ergens neerzetten.
Ik heb het geprobeerd via de data kabel en ook via de hub naar mijn extra sd micro geheugenkaart ( zit genoeg ruimte op ) en ook het geheugen van de Omnia zelf is nog aardig leeg die 8 GB maar het lukt mij gewoon niet.

Misschien moet ik 'n nieuwe lege micro sd card kopen en dan alleen die Navigon erop zetten maar ja daar heb ik dus geen zin in omdat ik nog zoveel geheugen beschikbaar heb en dat ik dan als dat wel zou lukken voor het gebruik van die Navigon iedere keer van geheugenkaart moeten wisselen en dat vind ik niet practisch dus moet ik maar gewoon mijn TomTom blijven gebruiken.

Ik ken trouwens iemand die ook 'n Omnia heeft op 'n aparte geheugenkaart en iemand heeft het voor haar geregeld en nu heb ik gevraagd of ze kan informeren hoe dat is gedaan dus wacht ik daar nog maar even op.
Iedereen in ieder geval bedankt voor de reakties en misschien komt de gouden tip en uitleg er nog wel aan.:confused:

Trouwens ik lees dat er mensen zijn die problemen hebben met het geheugen maar daar heb ik dus helemaal geen last van en dat terwijl ik er volgens mij heel veel op heb staan wat er af kan maar ik durf er niet af te halen want ik weet niet wat wel en wat niet weg kan.
Ik heb er ook 30 uur muziek opstaan en onwijs veel foto's en nog plenty geheugen over.

Fijn weekend allemaal

je moet het sowiezo niet op je sd kaart kaart zetten maar op de root van je 8 gb geheugen daar ben je al de fout in gegaan.
kopier navigon naar je geheugen ( 8gb ) en zoek hem met de verkenner op vanaf je mobiel.
een .cab bestand als het goed is
dan vraagt hij vanzelf waar je het wil instaleren .

en je hebt het ook over nieuwsgroepen dus ik neem aan dat je een pay server hebt ?

waarom zoek je dan niet via FTD naar een post met handleiding en alles erbij ?
ik denk dat mensen zich scheel betalen voor navigatie maar als je het goed doet ...
word van begin tot eind vertelt hoe je het moet doen

en met het geheugen ?.....
is het werk geheugen wat vol is
ga naar verkenner en zoek de windows map op .
sucses met troep verwijderen maar pas op .... dat je geen systeem bestand wist :confused:

beedje jammer dat het zo moet maar ik heb ook geen andere oplossing

veel sucses iedereen en veel plezier met spelen :D

Laatst bewerkt:
je moet het sowiezo niet op je sd kaart kaart zetten maar op de root van je 8 gb geheugen daar ben je al de fout in gegaan.
kopier navigon naar je geheugen ( 8gb ) en zoek hem met de verkenner op vanaf je mobiel.
een .cab bestand als het goed is
dan vraagt hij vanzelf waar je het wil instaleren .

en je hebt het ook over nieuwsgroepen dus ik neem aan dat je een pay server hebt ?

waarom zoek je dan niet via FTD naar een post met handleiding en alles erbij ?
ik denk dat mensen zich scheel betalen voor navigatie maar als je het goed doet ...
word van begin tot eind vertelt hoe je het moet doen

en met het geheugen ?.....
is het werk geheugen wat vol is
ga naar verkenner en zoek de windows map op .
sucses met troep verwijderen maar pas op .... dat je geen systeem bestand wist :confused:

beedje jammer dat het zo moet maar ik heb ook geen andere oplossing

veel sucses iedereen en veel plezier met spelen :D

Ik heb de handleiding wel zoals je hieronder ziet staan en daar staat dus ook dat ik 'n lege 2GB geheugenkaart moet hebben dus ga ik dat morgen eerst maar proberen.

2.1 Installatie van de software
2.1.1 Voorwaarden
Om MN7 PDA op uw PDA te kunnen installeren, heeft u het volgende
nodig:
► een PC met internetaansluiting (DSL of beter aanbevolen)
► een kaartlezer voor geheugenkaarten van het type dat uw PDA
gebruikt. Mogelijk is de kaartlezer al in uw PC ingebouwd.
► Een lege 2GB-geheugenkaart van het type dat uw PDA gebruikt.
Uw PDA moet beschikken over een (interne of externe) GPSontvanger,
zodat MN7 PDA doelmatig daarop kan werken.

Ik heb hier op het forum nog wat staan hierover en dat staat bij: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=405320&goto=newpost

Het is alleen zo jammer dat je het op 'n aparte sd card moet zetten want dan moet je iedere keer van kaart wisselen ik heb liever alles op 1 card.

En ik heb inderdaad 'n pay server en daar heb ik die Navigon ook vandaan maar het is voor mij allemaal nieuw en moet dus nog 'n hoop uitvogelen maar stukje bij beetje gaat het hoop ik wel lukken en met hulp van anderen kan het niet missen.

Maar ja zo blijven we lekker bezig en voor 'n vrouw van 52 valt het allemaal niet mee als je alles wilt leren.

En dingen verwijderen durf ik dus al helemaal niet op mijn Omnia al is dat wel nodig want het eigen geheugen kan niet zoveel meer op maar ik denk dan maar zo ik heb de 8GB van het toestel nog en de sd card van 4GB van mijzelf, misschien vind ik nog wel iemand die mijn tel.'n keertje kan opruimen.

Zo dit was het weer voor deze keer en fijne zondag verder.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan