tonnyvermeulen
Gebruiker
- Lid geworden
- 26 aug 2007
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag of iets mogelijk is om te maken namelijk het volgende:
Ik heb een .txt bestand met toolnummers verwerkt in de tekst.
Nu wil ik vanuit een zelf te kiezen lijst automatisch het tekstbestand laten "lezen" en dan de nummers vergelijken en als ze in de lijst staan te vervangen door het nummer wat in de lijst erachter staat.
Voordeel is dat er altijd een standaard tekst voor staat die je kunt gebruiken om niet andere getallen per ongeluk te veranderen bijv: Tool call 123456(dit moet worden bijv Tool call 15) of T123456(dit moet worden bijv T15)
Dit graag automatisch door de tekstfile aan te wijzen en de vergelijkingslijst.
Is dit mogelijk
En of de lijst nu in excel of in word gemaakt moet worden maakt niet uit.
Het tekstbestand wat gelezen moet worden is een kladblok document.
Ikzelf heb nope ervaring in vbs of vba maar wellicht iemand van jullie zin en tijd om er eens naar te kijken.
Ik zou het geweldig vinden!
Alvast bedankt
Groeten tonny
Ik heb een vraag of iets mogelijk is om te maken namelijk het volgende:
Ik heb een .txt bestand met toolnummers verwerkt in de tekst.
Nu wil ik vanuit een zelf te kiezen lijst automatisch het tekstbestand laten "lezen" en dan de nummers vergelijken en als ze in de lijst staan te vervangen door het nummer wat in de lijst erachter staat.
Voordeel is dat er altijd een standaard tekst voor staat die je kunt gebruiken om niet andere getallen per ongeluk te veranderen bijv: Tool call 123456(dit moet worden bijv Tool call 15) of T123456(dit moet worden bijv T15)
Dit graag automatisch door de tekstfile aan te wijzen en de vergelijkingslijst.
Is dit mogelijk
En of de lijst nu in excel of in word gemaakt moet worden maakt niet uit.
Het tekstbestand wat gelezen moet worden is een kladblok document.
Ikzelf heb nope ervaring in vbs of vba maar wellicht iemand van jullie zin en tijd om er eens naar te kijken.
Ik zou het geweldig vinden!
Alvast bedankt
Groeten tonny
Laatst bewerkt: