omnummeren van toolnummers

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonnyvermeulen

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2007
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag of iets mogelijk is om te maken namelijk het volgende:

Ik heb een .txt bestand met toolnummers verwerkt in de tekst.
Nu wil ik vanuit een zelf te kiezen lijst automatisch het tekstbestand laten "lezen" en dan de nummers vergelijken en als ze in de lijst staan te vervangen door het nummer wat in de lijst erachter staat.
Voordeel is dat er altijd een standaard tekst voor staat die je kunt gebruiken om niet andere getallen per ongeluk te veranderen bijv: Tool call 123456(dit moet worden bijv Tool call 15) of T123456(dit moet worden bijv T15)
Dit graag automatisch door de tekstfile aan te wijzen en de vergelijkingslijst.
Is dit mogelijk
En of de lijst nu in excel of in word gemaakt moet worden maakt niet uit.
Het tekstbestand wat gelezen moet worden is een kladblok document.
Ikzelf heb nope ervaring in vbs of vba maar wellicht iemand van jullie zin en tijd om er eens naar te kijken.
Ik zou het geweldig vinden!

Alvast bedankt
Groeten tonny

Laatst bewerkt:
Hoi,

In welke taal was je precies van plan het te maken? Je hebt het over vbs en vba, maar daartussen is toch wat verschil... En het Visual Basic forum suggereert ook nog dat je het met visual basic of vb.NET (die vragen horen hier eigenlijk niet, maar staan er wel vaak) wil maken.
Voor vba kan je hier terecht: http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php/348-Visual-basic-for-Applications-%28VBA%29
En voor vbs is er niet echt een apart forum, dus neem ik aan dat het hier goed staat, of dat het hier thuishoort: http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php/293-Overige-programmeertalen

Verder is het voor mij ook nog niet echt duidelijk hoe de inhoud van het tekstbestand nou in elkaar zit, zou je dat nog iets uitgebreider (met een voorbeeld) willen uitleggen?

MartinJM :)

Voorbeeld txt

Hallo Martin,

Het is inderdaad niet duidelijk met welke taal ik dit voor elkaar wil/kan krijgen.
Eigenlijk om het wat simpel voor te stellen is de zoek/vervang functie binnen kladblok maar dan achter elkaar uitgevoerd vanaf een tabel?

De tekstfile van de orginele indeling post ik mee als bijlage.
Daar staan Tnummers in bijv T7284007 en hij komt ook voor als V7284007.
beide wil ik kunnen vervangen door te kijken naar een lijst die er als volgt uit kan zien

7284007-115
7285123-56

Dus na het starten van mijn bat of exe dat dan in de tekst 7284007 is vervangen door 115 en 7285123 door 56.
De lijst kan ik dan zelf invullen en uitbreiden en zo de T en V nummers vervangen.
Alvast bedankt voor je snelle reactie
Gr Tonny

Bijlagen

Hoi,

Is het echt iets wat je zelf wil maken of is mag het ook gewoon een programmaatje zijn wat het doet? Anders moet je toch eerst weten welke programmeertaal je wil gebruiken ;)

MartinJM

[edit]
Ik heb even een tooltje voor je gemaakt: Bekijk bijlage ReplaceText.zip. Je moet wel even opletten. Als je de vervangingen "Vervang -> Vervangen" en "Vervangen -> 2x Vervangen" invoert, dan zal "Vervangen" uiteindelijk "2x Vervangen" worden.

Succes ermee!
MartinJM:thumb:
[/edit]

Laatst bewerkt:
Bijna wat ik zoek

Hallo Martin,
Dit is bijna wat ik zoek...ik zeg bijna.
Want ik moet nu elke keer opnieuw de vervangende woorden ingeven.
Ik heb liever dat ik ze in een bestand kan zetten zodat ze op te roepen zijn.
Verder is het helemaal super.
Ik denk wel dat ik voor verschillende machines het .exe bestand een andere naam kan geven voor verschillende vervangingslijsten of de vervangingslijsten ook kan selecteren?
Verder echt super man.

Gr Tonny

Hoi,

Ik ben er even aan bezig geweest, en heb het een beetje uitgebreid. Als je nu met de rechtermuisknop op de listview drukt, dan krijg je een klein menuutje :)

Ik hoop dat het zo helemaal voor je werkt!:thumb:
Bekijk bijlage ReplaceText 2.zip

MartinJM

Super!!

Hallo Martin,
Dit is inderdaad super!!
Ik ga er mee aan de gang en als ik nog wat veranderingen of aanpassingen wil mag ik je dan nog om een gunst vragen?
Ik bedank je voor je snelle reactie en moeite
Groeten Tonny

Vragen mag, maar ik kijk zelf wel eerst of ik er ook tijd en zin voor heb :thumb:
Ik ben blij dat je hier iets mee kan!

MartinJM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan