Omrom software vewijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Geachte forum leden
Ik heb software op mijn laptop gezet van een bloeddrukmeter van Omron Nu wil ik deze verwijderen van mijn systeem maar dat geeft problemen.
Als ik hem laat zoeken naar omron dan zie ik dat deze met 29 items overal staan op mijn laptop
Als ik daar diverse delen van verwijder dan krijg ik alleen maar meldingen dat dit niet kan omdat er verschillende programmas in gebruik zijn
Ik heb zowat van alles al geprobeerd om dit er af te krijgen maar het lukt niet wie kan mij helpen
e de waele

Nog een keer installeren, zodat de installatie weer compleet is. Vervolgens sowieso niet handmatig mappen en bestanden verwijderen, maar de dé-installatie overlaten aan Windows in het scherm 'programma's en onderdelen' van het configuratiescherm. Waarom eerst teruginstalleren? Als je dat niet zou doen en je zou nu proberen de hele handel op de juiste manier te verwijderen, dan is de kans vrij aanzienlijk dat je een foutmelding krijgt van de dé-installer van Windows.

Ok bedankt ik ga de schijf pakken en eerst alles weer installeren Als dat gelukt is dan verwijderen met programma en onderdelen
bedankt alvast ik ga dit proberen.
e de waele

Ik heb het programma geinstalleerd en laten draaien. En heb het daarna laten verwijderen via programma en onderdelen
Hij geeft aan dat hij het programma heeft verwijderd , Het staat nu ook niet meer bij de programmas en de snelkoppeling staat niet meer op het buroblad
Dus denk je dat het er af is Maar er staat nog van alles op dat zie ik wel , als ik de laptop laat zoek dan vind hij nu ook weer 19 items wat kan dit zijn ?
e de waele

Dat gebeurt helaas wel vaker. Alles wat je nu met zoeken vindt, kun je wel handmatig verwijderen. Belangrijkste is dat de programmatuur nu via de 'offciële' weg is verwijderd en dan mag je voor 99,99% er vanuit gaan dat het programma ook echt weg is.

Laatst bewerkt:
Ok bedankt
Ik ga later nog wel eens kijken hoe ik dat kan doen ik heb er tenslotte geen last van als mijn laptop gebruik
Hij geeft in ieder geval aan dat het programma is verwijderd nog heel veel dank
Ik zet de vraag bij opgelost
e de waele

Ik heb het programma geinstalleerd en laten draaien. En heb het daarna laten verwijderen via programma en onderdelen
Hij geeft aan dat hij het programma heeft verwijderd , Het staat nu ook niet meer bij de programmas en de snelkoppeling staat niet meer op het buroblad
Dus denk je dat het er af is Maar er staat nog van alles op dat zie ik wel , als ik de laptop laat zoek dan vind hij nu ook weer 19 items wat kan dit zijn ?
e de waele
Als dat echt items zijn die in een achtergebleven map of mappen van Omrom staan, dan kun je zo'n map die de naam Omrom draagt veilig deleten.
Staat er een los bestand in een andere (bijv. Windows gerelateerde) map, dan dat bestand alléén maar verwijderen als het bestand iig de naam Omrom heeft.

Wat nogal een gebeurt is dat door een user aangemaakte data (in jouw geval mogelijk drukwaardes die door jou zijn bewaard na invoer? Ik gok maar wat...) terecht komen in mappen van een programma en dat de dé-installer programmatisch zo is geprogrammeerd dat mappen met user data NIET moeten worden verwijderd als het programma langs officiële weg wordt verwijderd.

Samengevat: die officiële weg verwijdert veelal de programmatuur en soms niet later aangemaakte (user?) bestanden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan