• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

OMS upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik nu zoek op 229 (die niet actief in de lijst staat) krijg ik volgende matches te zien:

Part #Part Description
2291 Reducing nipple (galvanised)
2292 PP Coupler
2293 PP Adapter1
2295 Pressure gauge
2296 Vacuum blower (for -1100-1100mmWc)
2298 Pressure gauge
3229 Sealing Plate - (5 mm)
4229 Straight rapid fitting
5229 Pneumatic hose
6229 Repair kit for 234
7229 Pressure transmitter
8229 Draagbuis
10229 Pipe mount - rev1
10229 Pipe mount - rev1

Echter part 229 staat als niet actief en geeft geen match in mijn zoeklijst maar hiervoor pakt de verticale zoekfunctie wel de gegevens die in de lijn van part 228 staan uit de kolom waar vandaan de informatie getrokken moet worden.

Ik hoop dat dit iets duidelijker verwoord wat ik bedoel.

Laatst bewerkt:
Plaats even een bestandje met de gebruikte formule en laat even zien waar het fout gaat.

=VERT.ZOEKEN($A2;'C:\Users\Richard\Documents\Ventil\[artikelbestand 2016-10-12.xlsx]Blad1'!$A$2:$AX$15000;2;0)

een bestandje plaatsen wordt een beetje onduidelijk ben ik bang voor maar dit is de formule die ik gebruik om het artikel nummer geplaatst in file A in kolom A terug te zoeken in file B en daarvan de waarde in veld 2 van file B te plaatsen in file A.

In file A heb ik de leveranciers met artikelen die zij leveren maar geen verbruiken en in file B heb ik de artikelen met de verbruiken maar geen leverancier. Omdat de omschrijvingen van de artikelen aan wijzigingen onderhevig zijn op dit moment heb ik daar geen vaste waarde gezet en haal ik die a.d.h.v. het part nummer uit een derde lijst C. Helaas is ons systeem niet zo optimaal dat daar alles in 1 keer uit getrokken kan worden.

In file A heb ik in kolom A de nummering van 1 tot 15000 gezet en met de formule in de overige horizontale velden worden uit de verschillende files de informatie weg getrokken. In file A heb ik in kolom B de formule staan dat hij in die file moet kijken daar waar in kolom A het artikelnummer overeen komt en dan de verbruiken die in kolom B staan plaatsen in de kolom B van file A.

Laatst bewerkt:
een bestandje plaatsen wordt een beetje onduidelijk ben ik bang
En de vraagstelling is dan voor helderzienden?

Echter part 229 staat als niet actief en geeft geen match in mijn zoeklijst maar hiervoor pakt de verticale zoekfunctie wel de gegevens die in de lijn van part 228 staan
In de opsomming in #21 kom ik nergens 228 tegen.

Dus gaat het een beetje lastig worden om een mogelijke oplossing aan te bieden:)

Nb. Je hebt deze vraag als opgelost gemarkeerd. Misschien dat je beter even een nieuw draadje kan openen dan kijken er weer frisse gezichten naar. Doe er wel een voorbeeldbestand bij anders krijg je daar toch een vraag/opmerking over.

ik denk dat ik er al uit ben want als ik deze formule gebruik gaat alles wel goed en ziet hij dat het artikel niet aanwezig is in de gezochte lijst en krijg ik geen vreemde bedragen terug te zien.
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN($A7;[verbruik.xlsx]Blad1!$A$2:$M$34;2;ONWAAR))= WAAR; "-"; VERT.ZOEKEN($A7;[verbruik.xlsx]Blad1!$A$2:$M$34;2;ONWAAR))

maar klopt wat je zegt het was en is een beetje onduidelijk geheel. toch bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan