Omschakeling Win7 naar Win10, probleem met printer software

Status
Niet open voor verdere reacties.

imkeren

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2011
Bij de omschakeling van Win7 naar Win10 loop ik vast op de printer driver van HP OfficeJet 3833.
Er werd indertijd geen diskette of ander medium meegeleverd, dus driver werd vanaf web gedownload.
Opnieuw vanaf web geïnstalleerd maar :
1. Ik kan enkel PDB bestanden printen vanuit control centre printer
2. Om rechtstreeks vanaf bv WORD document te printen moet ik de printer in de lijst van beschikbare printers bijvoegen, maar dan wordt de WPS pincode gevraagd die ik niet bezit. ( r Zou bij installatie weergegeven worden maar nergens gezien )
Weet iemand raad ?

Dat is de code om de printer draadloos aan de pc/windows te koppelen.
Hier staat e.e.a. van HP daarover: https://support.hp.com/nl-nl/document/ish_2926055-3557357-16

Vaak is het zo dat naast de draadloze aansluiting via een WPS-code dat ook kan via een andere procedure. Dat is dan meestal een handmatige procedure die bij de setup-procedure kan worden gedaan. Kijk maar eens in de handleiding of dat kan bij deze printer.

Overigens als u de printer via een usb-printerkabel rechtstreeks aan de pc koppelt zal ie het waarschijnlijk gewoon doen, zonder enige poespas.

Inderdaad kun je gewoon zonder WPS (pin) draadloos verbinding maken, moet je alleen de SSID weten (netwerknaam) en wachtwoord daarvan weten. (staat ook in de handleiding)

imkeren schrijft op NCF:
"Nogmaals alles opnieuw geïnstalleerd en wonder boven wonder ; mijn printer wordt vermeld in de lijst van printers als ik print vanuit een bestand. Allemaal geweldig bedankt voor jullie hulp. begrijp wel niet waarom het vorige maal neit lukte ? OPGELOST i"

imkeren schrijft op NCF:
"Nogmaals alles opnieuw geïnstalleerd en wonder boven wonder ; mijn printer wordt vermeld in de lijst van printers als ik print vanuit een bestand. Allemaal geweldig bedankt voor jullie hulp. begrijp wel niet waarom het vorige maal neit lukte ? OPGELOST i"

Reeds vemeld dat dit probleem opgelost is !

Als je op twee fora tegelijk een vraag of probleem schrijft, geef dat dan op beide fora direct aan. Ik heb geen bezwaar tegen twee fora maar helpers moeten geen onnodig werk verrichten en ze kunnen dan zien waar vorderingen zijn. Op beide fora in een bericht even afmelden is wel gewenst en netjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan