Omscholen tot programmeur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr Digitalis

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2009
Wie o wie kan mij goede raad geven?

Ik ben 37 jaar en wil mij heel graag laten omscholen tot programmeur. Wie kan mij
een programmeer-taal aanbevelen (of de weg naar die programmeer-taal toe),
waarbij ik nog een kans maak op die leeftijd?
Ik heb niet de mogelijkheid om fulltime naar school te gaan,maar kan wel cursussen volgen
of een deeltijd opleiding. Is iemand toevalling bekend met eduvision?

Ik hoop op positive berichten, maar vrees het ergste gezien mijn leeftijd.

Alvast bedankt voor reakties!

Gr.
Piet

Goedemorgen,

Ik zou geloof ik de personeel gezocht kijken wat het meest gevraagd wordt denk zomaar even mee hoor

Ik heb niet de mogelijkheid om fulltime naar school te gaan,maar kan wel cursussen volgen
of een deeltijd opleiding. Is iemand toevalling bekend met eduvision?

Je zou een avondopleiding aan een hogeschool/universiteit kunnen overwegen. Je zal er zeker wat voor over moeten hebben, maar aangezien je nog heel wat jaren zal moeten werken is het zeker wel de moeite waard.

In elk geval succes. :)

Ik neem aan dat u al wel een beetje bekend met pc's bent. Dus meschien is het een idee om Visual basic te leren als begin. Daarna zijn de moeilijkere varianten meschien makelijker te begrijpen. U kunt een gratis tutorial (cursus) hier volgen : http://www.vbtutor.net/

Ik volg de opleiding informatica op het Saxion Enschede, wij leren over het algemeen java, omdat object-georiënteerde talen over het algemeen veel vergelijkenissen hebben zou je als je bijv. java kan ook c++ kunnen etc. natuurlijk zijn er wel een paar verschillen. maar ik kan je ze niet zo vertellen, omdat ik zelf niet veel ervaring met C / C++ heb.

m.v.g.
NewbiProgr.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan