• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

omschrijving automatisch uit een bestand halen dat bij een nummer hoort

Status
Niet open voor verdere reacties.

gammelkeunited

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2008
Hallo mensen,

ik heb een excel bestand met daarin een lijst met nummers
03700
03741
03725
03701
enz.

achter deze nummers moet een omschrijving komen te staan.
bij elk nummer hoort een ander excel bestand waaruit deze omschrijving moet komen.
bij 03700 hoort excel bestand sm1 24zk
bij 03741 hoort excel bestand sm2 22lk
bij 03725 hoort excel bestand sm1 10vk
enz.

de omschrijvingen staan in deze bestanden op het blad3, in cel a1

hoe krijg ik het voor elkaar om deze omschrijvingen automatisch achter de nummers te krijgen?
ik denk zelf dat je in een code moet aangeven welk excel bestand bij welk nummer hoort. Hoe zou ik dit moeten doen?
of kan het misschien ook anders?

alvast bij voorbaat dank
met vriendelijke groet,

Gammelkeunited

Hallo mensen,

ik heb een excel bestand met daarin een lijst met nummers
03700
03741
03725
03701
enz.

achter deze nummers moet een omschrijving komen te staan.
bij elk nummer hoort een ander excel bestand waaruit deze omschrijving moet komen.
bij 03700 hoort excel bestand sm1 24zk
bij 03741 hoort excel bestand sm2 22lk
bij 03725 hoort excel bestand sm1 10vk
enz.

de omschrijvingen staan in deze bestanden op het blad3, in cel a1

hoe krijg ik het voor elkaar om deze omschrijvingen automatisch achter de nummers te krijgen?
ik denk zelf dat je in een code moet aangeven welk excel bestand bij welk nummer hoort. Hoe zou ik dit moeten doen?
of kan het misschien ook anders?

alvast bij voorbaat dank
met vriendelijke groet,

Gammelkeunited

Code hoeft niet maar je kunt met een zoekfunctie wel van een nummer het bijbehorende bestand zoeken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

..... ik denk zelf dat je in een code moet aangeven welk excel bestand bij welk nummer hoort.

.... precies, maar dit kan alleen 'automatisch' als er in de naamgeving van de codes én de bestandsnamen (ik neem aan een werkmapnaam) en logische opbouw zit, waardoor deze aan elkaar gerelateerd kunnen worden.
Zo niet, dan rest je niks anders dan handmatig een zoektabel aan te maken.

ok, automatich gaat dus niet lukken, maar hoe kan ik de omschrijving uit een bestand halen en achter het nummer laten plaatsen? als het nummer ingevoerd staat en in het bestand waaruit de omschrijving moet komen, in cel B1 een "M" staat, dan moet de omschrijving achter het nummer worden geplaatst.

heb dit geprobeert, maar dat werkt niet.
If [b2] = "03700" And [SM_1_10_ZK.xls.sheets(blad3!)' [B1]="M"] Then
[c2] = [SM_1_10_ZK_SERIE_7_REV_08 RICK.xls.sheets(blad3!)' [A1]]

gr. gammelkeunited

ok, automatich gaat dus niet lukken, maar hoe kan ik de omschrijving uit een bestand halen en achter het nummer laten plaatsen? als het nummer ingevoerd staat en in het bestand waaruit de omschrijving moet komen, in cel B1 een "M" staat, dan moet de omschrijving achter het nummer worden geplaatst.

heb dit geprobeert, maar dat werkt niet.

gr. gammelkeunited

Hoe wilde je

Code:
bij[COLOR="Red"][B] 03700[/B][/COLOR] hoort excel bestand [COLOR="Red"][B]sm1 24zk[/B][/COLOR]
laten rijmen met....?

Code:
If [b2] = "[B][COLOR="Red"]03700[/COLOR][/B]" And [[COLOR="Red"][B]SM_1_10_ZK[/B][/COLOR].xls.sheets(blad3!)' [B1]="M"] Then
[c2] = [SM_1_10_ZK_SERIE_7_REV_08 RICK.xls.sheets(blad3!)' [A1]]
Je zou gebruik kunnen maken VBA-code om de gegevens op te halen en in het werkblad te plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan