• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Omschrijving en prijs bij artikelnummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk Benter

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
in bijgaande sheet bevatten de velden A1 : D16 een prijslijst. Hierbij geeft kolom A aan om welke prijslijst het gaat (Combi 7, Combi 4 en Solo). Veld H3 bevat de keuze van de te hanteren prijslijst. In de tabel G5 : I20 wordt in de kolom artikel het artikelnummer ingegeven. Bij het ingegeven artikel dient de omschrijving en de prijs uit de prijslijst overgenomen te worden van de bijbehorende prijslijst. (Eén artikelnummer kan in de prijslijst onder verschillende prijslijsten voor komen, is dus niet uniek). In het voorbeeld heb ik in veld H3 de prijslijst solo geselecteerd. In G7 heb ik 874010 ingegeven. De omschrijving die hierbij hoort is Fietsbel met een prijs van 55 euro. De gebruikte formule neemt helaas de gegevens over van het eerste artikel 874010, in dit geval omschrijving 1, niet correct dus. Heeft iemand voor mij de oplossing.Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Hallo

Concateneer Prijslijst en artikel tot een nieuw veld en je bent zo klaar.

Bijlagen

Dank je Wigi. Heb het voorbeeld meegenomen. Kan weer verder. Had hier zo snel niet aan gedacht.

Graag gedaan !

Kan je de vraag nog op opgelost zetten aub ?

Hoewel er niets mis is met een extra kolom (zijn er toch veel te veel van), kan het ook zonder. Een klein nadeel is dat de tabel waarin gezocht wordt gesorteerd moet zijn op 'prijslijst'.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan