omvang windows folder

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
mijn laptop wordt met de dag trager. Ben van plan om binnenkort gewoon een hele verse installatie te doen.

Omdat ik daar eigenlijk nog even geen tijd voor heb, dacht ik voor dit moment wat houtje-touwtje oplossingen de boel een kleine beetje te stroomlijnen. Onnodige bestanden en programma's eraf, tijdelijke bestanden schonen etc. Wat me opviel, is dat de windows folder nogal groot is. Windows7 Home Premium (64bit) heeft maar liefst een shocking 32GB schijfruimte nodig???:shocked:
Dat lijkt me wel héél royaal. Andere pc met Windows 7 Enterprise doet het met 20GB, maar ook dat vind ik nogal veel.

Hoe groot zou de "kale" windows 7 installatie ongeveer moeten zijn, en hoe kom ik erachter waar al die extra ballast vandaan komt? Dan kan ik daar met mijn nieuwe installatie misschien wat aan doen...
 
okee, ik heb nog een en ander kunnen weghalen, maar dan nog... houd ik 26Gb over. Vooral de folder winsxs (11GB) zit stampvol. Het schijnt dat deze folder allerlei installatiebestanden bevat. In principe kan dat weg, maar het is garantie voor problemen.

Ik denk dat ik het er voorlopig maar even mee doe. Over een paar weken heb ik vakantie, dan ga ik de boel gewoon formatteren en opnieuw installeren.
 
Onderhouden, Opruimen en beheren,..... een deel waarschijnlijk heb je zelf (onbewust) veroorzaakt.
Gebruik CCleaner af en toe.

Gr. Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan