• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Omzet berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucien124

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
Besturingssysteem
mac OS / Win 11
Office versie
MS 365 op een Mac en excel 2016/ Win office 365
Beste Excel toppers,

wie kan mij helpen om dit te maken/ ontwerpen. Ik wil graag een Excel werkblad hebben zoals bijgevoegd ( of zoiets) waarbij elk team zijn of haar dagomzet moet invullen en het doorberekend wordt naar de juiste week en naar de juiste maand. Wanneer ik vervolgens een maand kies en team wil ik dat ook die omzet getoond wordt die daarbij hoort. En als klap op de vuurpijl zou het helemaal mooi zijn om dit in en grafiek te zien. De begrote omzet per dag/week en maand wil graag zelf vooraf invullen.
Ik weet niet of dit een handige opzet is maar wat ik dus eigenlijk wil is een excel werkblad die elk team zelf in kan vullen om de omzet bij te houden per dag/week en maand en of ze op schema lopen op de begroting die gesteld is. Ik wil deze delen zodat ik kan kiezen en kijken hoe elk team het doet. Alvast bedankt

Bijlagen

Wauw Remlo, dit is helemaal fantastisch en waar ik eigenlijk naar op zoek was. Niets ten nadelen van emields. Vraagje Remlo, ik heb als voorbeeld team 10 ingevuld heel januari in het ingave blad onder cel team 10 en begrote omzet. Maar ik zie het niet terug bij omzet per dag met de juiste bedragen. En in het blad ingave bij F2 staat een formule? Met alles vernieuwen veranderd er niets. Thanks

Bijlagen

@lucien124
Vraagje.
In je voorbeeld hebben de andere teams in januari geen omzet e.d.?

PS dat bedoel ik nu waar het b.v. al fout kan gaan.
Het is zoals emields al zei, het kan veel eenvoudiger zoals b.v. alle gegevens in een tabel, onder elkaar.

@peter59 nee klopt was enkel een voorbeeld die ik had ingevuld voor team 10 voor januari. Dit om te kijken of het doorrekend. Of ik doe iets fout of er is nog iets wat in de formule gedaan moet worden.

@emields dit ziet er zeker ook goed uit. Idd simpel maar doeltreffend. Ik ben wel een beetje in de war wat betreft ik het beste kan delen met mijn team ( in office 365) waarbij ik wil dat ze vooraf een begrote omzet invoeren en dagelijks invullen om te zien of ze op schema lopen per dag /per week/per maand. Dit zodat ik kan bijhouden en zij natuurlijk ook hoe ze er voor staan. Maar heel erg bedankt.

Sorry voor het foutje...
Dat de opzet eenvoudiger kan is zeker een feit, daar kan je uit leren.
Ik heb gewoon een oplossing gemaakt voor de opzet die jij in gedachten had.
Zou dit zelf ook niet zo opzetten.

(blad ingave bij F2 staat een formule? Was formule om random getallen in te vullen.)

Bijlagen

@lucien124
Je/jullie gebruiken office 365.
Dan wordt het eigenlijk een makkie.
Ieder team een eigen invulblad. Dit door power query laten inladen. alles bij elkaar voegen en dan voor ieder team een output waar ze kunnen zien hoe ze er voorstaan.

@emields en @Remlo echt super bedankt beide. Ik ben hier echt heel erg mee geholpen en ga met mijn team bespreken wat het beste is. Thanks

@peter59 oh oké dat heb ik alleen nog nooit gedaan. Ik ga mij inlezen en kijken of mij dat lukt. Klinkt wel handig.

@peter59 sorry ik lees niet goed. Je bedoelt ieder team een leeg invulblad waar ze de begrotingen in kunnen zetten en inladen met power query en vervolgens weer of samenvoegen of alleen per team een output maken. Dit als ze het niet van elkaar willen/mogen zien bv. en dat delen via office 365. Begrijp ik het zo goed?

@lucien124
Ja, dat begrijp je zo goed.
B.v. ieder team in eigen map waar ze hun gegevens kunnen invullen.
Die lees jij dan b.v. 1 keer per week d.m.v. power query in.
Laat daar power query, wat je eenmalig hebt ingevoerd, zijn ding doen en klaar is Lucien.
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan