• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Omzet optellen van offertes met status opdracht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rogeridee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jul 2021
Beste allen,

Ben nieuw op dit forum en hoop meer wegwijs te worden in excel. Hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen.

Op voorhand bedankt voor het meedenken en eventueel oplossen van mijn probleem. Denk persoonlijk dat het geen lastige vraag is maar kom er helaas zelf niet uit.

Graag zou ik het volgende willen bereiken:
Kolom A: wordt aangegeven status offerte
Kolom B: wordt aangegeven omzet van de offerte

Als Kolom A op status opdracht staat zou ik graag ergens laten calculeren wat de totale omzet is van alles offerte die status opdracht hebben. Als ze een andere status hebben dan dient deze niet mee opgeteld te worden.

Kunnen jullie hiermee helpen en is de vraagstelling zo duidelijk? Hoor graag van jullie.

Alvast bedankt.

Kijk in de Help van Excel naar =SOM.ALS(

Welkom bij Helpmij :)
De beste en snelste hulp krijg je als je een voorbeeld documentje plaatst.

Je moet doen wat Edmoor schrijft. Een voorbeeldbestand kun je uploaden via de paperclip. Dat gaat zeer eenvoudig. En geef aan welke uitkomsten je wilt.
Ik denk aan zoiets:
Code:
=SOM.ALS(A36:A40;"opdracht";B36:B40)
Plaats in codetag.
Bereik A36:A40, voldoet aan "opdracht", SOM in bereik B36:B40

Toch heel mooi @senso dat je de dezelfde gedachte hebt als de eerste die reageerde.

Tankewol Harry foar it komplimint. Ik doch ek wat goeds. Nu nog in het Grunnegs.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan