omzetten datumveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald74

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2006
Hallo,

Ik heb een Access tabel met datumvelden die in een onhandig/onbruikbaar formaat staan.
De datums worden weergegeven als jjjjmmdd (bijvoorbeeld 20071231) en worden niet gezien als datum. Dit lukt ook niet door de veldeigenschap aan te passen in de tabel.

Weet iemand hoe ik hier "normale" datums (format 31-12-2007) van kan maken?

Groeten,
Ronald

dat kun je in ontwerpweergave regelen.

Ga naar je tabel waar de datums in staan.
Ga vervolgens naar de veld "datum"
bij gegevenstype selecteer je Datum/Tijd
vervolgens kun je bij notatie (onderaan) een keuze maken hoe je het wilt hebben.

je kunt er ook dd-mm-jjj invullen.

Laatst bewerkt:
Dit werkt helaas niet.
Het originele format van het veld is numeriek.
Als ik er datum/tijd van maak, met dd-mm-jjjj bij de notatie, krijg ik de melding "er zijn fouten gevonden tijdens de gegevensconversie" en dan wordt de inhoud van de velden verwijderd.

Groet, Ronald

dat kun je in ontwerpweergave regelen.

Ga naar je tabel waar de datums in staan.
Ga vervolgens naar de veld "datum"
bij gegevenstype selecteer je Datum/Tijd
vervolgens kun je bij notatie (onderaan) een keuze maken hoe je het wilt hebben.

je kunt er ook dd-mm-jjj invullen.

Dit werkt helaas niet.
Het originele format van het veld is numeriek.
Als ik er datum/tijd van maak, met dd-mm-jjjj bij de notatie, krijg ik de melding "er zijn fouten gevonden tijdens de gegevensconversie" en dan wordt de inhoud van de velden verwijderd.

Groet, Ronald

Iets meer stappen proberen.

Volgens mij moet je het in enkele stappen doen. Maak er eerst een tekstveld van en sla op(dat is 1). Maak er vervolgens een datum veld van en vermeldt bij notatie de huidige opmaak: yyyymmdd en sla weer op (dat is 2). Als dit laatste gepikt wordt door ACCESS kun je datumopmaak veranderen naar dd-mm-yyyy zoals je zelf wilt. En vergeet dit niet op te slaan (en dat was 3). Mogelijk kun je in 1x van numeriek naar tekst met de huidige opmaak (vanaf 2 beginnen). Ik heb geen ervaring met numerieke velden,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan