omzetten jpeg naar Tiff

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickt

Meubilair
Lid geworden
25 mrt 2001
Is er software om foto's om te zetten van JPEG naar Tiff?

En dan wel niet per foto, maar hele mappen tegelijk.

Ik moet namelijk meer dan 400 foto's bewerken met Adobe. Nu had ik ergens gelezen, dat wanneer je een foto(jpeg) opent, en weer opslaat, er kwaliteit verloren gaat. Kan iemand dit bevestigen?

Dit zou in TIFF formaat niet het geval zijn.

Mvg Patrick

ps: fototoestel kon de foto's ook in TIFF maken. Vergeten in te stellen.
:confused: :confused: :confused:

Thnx. :thumb: :thumb: :thumb:
Dit was precies wat ik zocht.

Mvg Patrick

Geplaatst door patrickt
1: Nu had ik ergens gelezen, dat wanneer je een foto(jpeg) opent, en weer opslaat, er kwaliteit verloren gaat. Kan iemand dit bevestigen?

2: Dit zou in TIFF formaat niet het geval zijn.

1: klopt als een bus

2: klopt ook mits LZW compressie niet aanstaat.

:D Overigens kun je met Adobe photoshop ook een batch automatische handeling maken dat je een hele folder opent en weer saved in een ander formaat, maarja niemand gebruikt dit soort opties :confused:

Geplaatst door Paintje

1: klopt als een bus

2: klopt ook mits LZW compressie niet aanstaat.

:D Overigens kun je met Adobe photoshop ook een batch automatische handeling maken dat je een hele folder opent en weer saved in een ander formaat, maarja niemand gebruikt dit soort opties :confused:

Bedankt voor de info.
Wat betreft de batch in Adobe, hoe gaat dat in zjn werk?
En ik ben het met je eens, normaal doe je dit niet, maar digi stond op JPEG, en vergeten op Tiff te zetten.
Dus ik heb het maar 1 keer nodig, aangezien hij nu op RAW stand staat.

Mvg Patrick

:) Handeling in photoshop

1: zorg eerst dat je een beeld geopend hebt uit de map waarop je straks de handeling toe wil passen.
2: Ga naar je actions venster ( handelingen in NL ), druk op het kleine driehoekje rechtsboven en kies new action ( nieuwe aktie )
3: Geef hier de naam van de aktie op bijv."Save als Tif" en druk Record ( opnemen ) nu wordt ter indicatie het zwarte ronde balletje onderin het actie venster rood ( elke handeling die je nu doet wordt opgenomen )
4: ga nu naar file en kies "Save As" en selecteer Tif bestand, kies dan opslaan en bij Tif opties IBM PC en LZW compressie niet aangevinkt, en druk ok
5: je bestand is nu gesaved als Tif. ( Let op, gooi dit nieuwe tif bestandje even weg anders krijg je daar later een error melding op als je de bacth gaat uitvoeren omdat hij dan al bestaat.)
6: ga nu naar het aktie venster en druk op het zwarte vierkant knopje en het opnemen wordt nu gestopt.

Nu ben je klaar om de batch opdracht uit te gaan voeren

7: Ga nu naar file > automate > batch
8: Kies nu bij aktie je handeling "Save als Tif", bij Source (bron) kies je folder en dan druk je op Choose en zoek je de map op waar je beelden in staan die je om wil zetten.
Onder die choose (kies) knop zitten nog 3 selectie vakjes, deze vink je allemaal uit mits ze al niet uit staan.
9: Bij de destination kies je None, aangezien je al een save opdracht in je handeling hebt zitten.
10: en onderin bij Errors kies je Log Errors to File en daaronder zit een knopje Save as en daar kies je bijvoorbeeld je bureablad en het tekst bestandsnaampje "Fout.txt" ( hierin kun je later lezen of er bestanden niet gedaan zijn en om welke reden )
11: nu druk je rechtsboven op OK en wordt de hele map omgezet naar TIF

:p Wat een verhaal he

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan