• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Omzetten per week/per product formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Weltevree1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jul 2016
Ik loop vast met een ogenschijnlijk makkelijke formule in een Rapportage sheet die ik aan het opstellen ben.

In het eerste tabblad wil ik per week nieuwe orders onder elkaar kunnen blijven toevoegen (alleen weeknummer in eerste kolom handmatig aanpassen) , deze wil ik vervolgens in het derde tabblad per week het aantal bestelde producten per product en de totale omzet van dit product laten zien. Met Sommen.als krijg ik alleen maar een foutmelding of het antwoord 0.

Zouden jullie mij uit de brand kunnen helpen?

In het derde tabblad heb ik ook nog in het rood aangegeven wat ik zou willen.

Bekijk bijlage Rapportage.xlsx

In cel B3 de volgende formule:
Code:
=SUMPRODUCT(--('orders consumenten'!$A$2:$A$8=VALUE(RIGHT($B$1;2)))*('orders consumenten'!$B$2:$B$8=$A3))
=SOMPRODUCT(--('orders consumenten'!$A$2:$A$8=WAARDE(RECHTS($B$1;2)))*('orders consumenten'!$B$2:$B$8=$A3))

In cel C5:
Code:
=SUMIFS('orders consumenten'!$D$2:$D$8;'orders consumenten'!$A$2:$A$8;VALUE(RIGHT($B$1;2));'orders consumenten'!$B$2:$B$8;$A4)
=SOMMEN.ALS('orders consumenten'!$D$2:$D$8;'orders consumenten'!$A$2:$A$8;WAARDE(RECHTS($B$1;2));'orders consumenten'!$B$2:$B$8;$A4)

N.B.: De getallen in de cellen $D$2:$D$8 zijn nu opgeslagen als tekst. Dit moet je even omzetten naar numeriek

Laatst bewerkt:
Dank voor de snelle reactie, echter krijg ik nog steeds een foutmelding bij '=WAARDE (RECHTS'.... Waar zou dit aan kunnen liggen?

Bijlagen

• Schermafbeelding 2016-07-28 om 16.10.12.jpg
    Schermafbeelding 2016-07-28 om 16.10.12.jpg
    98,4 KB · Weergaven: 50
Vervang de komma door een puntkomma.

..(RECHTS($B$1;2))..

Laatst bewerkt:
Dank Alexcel, ik krijg echter nog steeds foutmeldingen :confused:

Schermafbeelding 2016-07-28 om 16.38.57.jpg

Bijlagen

• Schermafbeelding 2016-07-28 om 16.30.31.jpg
    Schermafbeelding 2016-07-28 om 16.30.31.jpg
    98,2 KB · Weergaven: 40
Als ik de formules van Peter in je voorbeeld plak is er niets aan de hand qua foutmeldingen...

Wat is de foutmelding? Plaats anders het bestand hier, vanaf plaatjes is moeilijk werken.

Opm.1) de getallen op tabblad "orders consumenten" in je voorbeeld zijn opgemaakt als tekst... dat is lastig optellen. (Had Peter ook al opgemerkt zag ik)
Opm.2) de formule voor B5 moet nog beetje uitgebreid worden om aantallen te krijgen:
Code:
=SOMPRODUCT(--('orders consumenten'!$A$2:$A$8=WAARDE(RECHTS(B$1;2)))*('orders consumenten'!$B$2:$B$8=$A3)[COLOR="#FF0000"]*('orders consumenten'!$E$2:$E$8)[/COLOR])

Laatst bewerkt:
Heel de kolom met aantallen over het hoofd gezien. Dank je wel AlexCEL voor de opvolging

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan