• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Omzetten van een getal in jaren-maanden-dagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jos1234

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2006
Hoe kun je een getal omzetten naar jaren-maanden-dagen? Ik heb dat nodig voor de berekening van de dienstanciënniteit van een personeelslid.
Bijv. Personeelslid A heeft 3504 werkdagen anciënniteit. Een maand telt standaard 30 dagen, dus een jaar 360 dagen. Als ik dat nu zo tel, heeft dit personeelslid op dit ogenblik een anciënniteit van 9 jaren, 8 maanden en 24 dagen.

Bestaat er in Excel 2007 een functie die dat voor mij berekent?

Bedankt
Jos

Heel makkelijk:

1. Klik op cel waar de datum instaat
2. Rechter muisknop -> eigenschappen

Vervolgens krijg je een schermpje met een aantal mogelijkheden.
Je ziet aan de linker kant (categorie) een lijstje staan met helemaal onderaan "aangepast"

3. Ga naar aangepast
4. Bij het vakje "type" moet je het volgende invullen JJJJMMDD
5. Klik op OK en je bent klaar

Succes!

Is volgens mij geen standaard functie voor, maar met deze moet dat wel lukken:
Code:
=GEHEEL(M13/360)&" jr "&GEHEEL((M13-GEHEEL(M13/360)*360)/30)&" mnd "&(M13-GEHEEL(M13/360)*360-GEHEEL((M13-GEHEEL(M13/360)*360)/30)*30)&" dg"

@lieuwesmit: Het probleem is niet om een getal om te zetten naar een datum. Dat is mij bekend. De oplossing van rebmog is hetgeen ik zocht. Toch bedankt om mee te helpen denken.

@rebmog: bedankt! Dat was wat ik zocht.
Jos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan