In een aangeleverd bestand (voor conversie) krijg ik data in het datum veld in tekst aangeleverd: >>> met een quotje voor de datum zoals ' 1-1-1995 (hier zit nog een spatie tussen quote en datum). Na tekst omgezet te hebben naar kolom en datum dacht ik dat het goed was. Na conversie bleek dat de 01-01-1995 notatie niet was overgenomen.
In een ander werkblad had ik de 'tekstdatum' wel staan als ' 01-01-1995 en deze kwam wel goed door bij conversie. Conclusie: ik moet de "tekstdatum" voor andere werkbladen krijgen als in het laatste voorbeeld. Na urenlang gepuzzle geef ik het op, ik kijk er waarschijnlijk overheen maar vind het niet. Er moet toch een relatief eenvoudige truc zijn om deze omzetting te realiseren? Het gaat om duizenden (17) rijen per werkmap met elk 5 werkbladen en elk tenminste twee rijen datumdata. Wie heeft een idee?
Zet '1-1-1995 om in '01-01-1995 (met behoud van quote vooraf)
Zie bijlage
In een ander werkblad had ik de 'tekstdatum' wel staan als ' 01-01-1995 en deze kwam wel goed door bij conversie. Conclusie: ik moet de "tekstdatum" voor andere werkbladen krijgen als in het laatste voorbeeld. Na urenlang gepuzzle geef ik het op, ik kijk er waarschijnlijk overheen maar vind het niet. Er moet toch een relatief eenvoudige truc zijn om deze omzetting te realiseren? Het gaat om duizenden (17) rijen per werkmap met elk 5 werkbladen en elk tenminste twee rijen datumdata. Wie heeft een idee?
Zet '1-1-1995 om in '01-01-1995 (met behoud van quote vooraf)
Zie bijlage
Bijlagen
Laatst bewerkt: