• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

omzetten van uren naar 100

Status
Niet open voor verdere reacties.

michaelrutten68

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2014
Bekijk bijlage URENREGISTRATIE.xlsxik ben bezig met het maken van een overzicht, werktijd aanvang bijv. 07.00 uur tot 15.00 uur, er wordt gewerkt dus 8 uur alleen de werkgever betaald 7.6 uur, dit verschil moet ik dus berekenen, wie kan mij helpen met het maken van zo'n formule? Maar ook als er bijvoorbeeld een uur extra of anderhalf uur extra gewerkt wordt, hoe kan ik dit afronden? Start namelijk ook wel eens om 14.45 uur ipv 1500 dat betekend dus geen 7.6 uur maar zou +15 moeten worden en dan nog geen pauzes.

Laatst bewerkt:
Re

Beste Cobbe,

dank je wel, echter komt het nu niet goed als ik meer uren maak. Bijvoorbeeld als ik 8.15 uur dus een kwartier extra werkt dan komt er een heel ander getal eruit.

in afwachting
Michael

Ja dan komt er 0:39 te staan, dat is toch 39 minuten.
Klopt toch of niet? 8:15 - 7:36 = 39'

Re

Oei sorry klopt. Mijn excuus, vind het zo vreemd kijken...bedankt, ik ga eens kijken of ik me correct uren kan invoeren. Bedankt nogmaals.

Groet
Michael

Gebruik [u:mm] als celopmaak voor tijden die de 24 uur overstijgen, dan lukt het wel.

PS Er zat nog een foutje in bij de min-uren, heb dit aangepast.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste michael,

Cobbe was een heeeel stuk sneller maar ik zag je berichtje en ben ook even gaan puzzelen. (zie het bestandje)

de urenregistratie geeft nu zowel een kommagetal (zoals 0,40 bij 8uur gewerkt en 7,6 contract uren) als een tijd in uren:min (bij 7,6 / 8 0:24).
misschien dat het hierdoor iets gemakkelijker leesbaar wordt.

de uren vul je dan nog steeds in komma getallen in. (ik begreep uit je verhaal dat dat is wat je wilde)

Ik heb ook een klein tooltje voor het omrekenen van minuten naar een komma getal (kommagetal=min/60)
andersom zou dan zijn: minuten=0,6*kommagetal.

ik denk niet dat nog veel toevoegt aan het werk van cobbe, maar ik vond het zonde om niet te delen:P

Bekijk bijlage URENREGISTRATIE.xlsx

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan