omzetten van XP naar windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

pannelap

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2005
Hallo!

Ik ben een juf en heb in de school een pc gekregen met windows XP op. Nu blijkt het programma dat ze gebruiken om het rapport te maken niet geïnstalleerd raakt op XP.
Daarom dacht ik de pc te formatteren en er windows 98 op te zetten.
Ik heb een installatie-CD-rom van windows 98.
Hoe kan ik het best te werk gaan, want tot nu toe lukt het nog niet zo geweldig.
Ik krijg de computer niet opgestart in de MS-DOS-modus, bij elke instelling die er is wordt windows opgestart en als ik dan via de opdrachtprompt werk, dan kan er niet geformatteerd worden omdat windows nog draait.
Wie kan me verder helpen?

Alvast bedankt,

Ann

Welkom op helpmij :D

Misschien is het opnieuw instaleren niet nodig! Probeer dit eens: Via rechtsklik op de instal.exe >> Eigenschappen >> Compatibiliteit
Eventueel eerst de Cd-rom naar je schijf kopiëren.
Of via de "Wizard" >> Start >> Alle programma’s >> Bureau-accessoires >> Wizard-Programmacompatibiliteit? (Dus ff "Shift" indrukken, zodat de Cd-rom niet opstart)

En gaat dat dan zomaar, windows 98 over xp zetten?

Bon, ik ga het morgen in ieder geval proberen, dan zal ik u de goede of slechte afloop wel melden! :)

Bedankt in ieder geval!

Je zet '98 niet over XP hoor!
Microsoft zegt er dit over:
Een nieuwe functie voor compatibiliteitsmodi zorgt voor directe compatibiliteit met veel populaire toepassingen. De compatibiliteitsmodus creëert een omgeving waarvan de werking sterk overeenkomt met de besturingssystemen Windows 95, Windows 98, Windows NT 4.0 of Windows 2000. Deze modi zijn het antwoord op de meest voorkomende kwesties die verhinderen dat oudere toepassingen correct werken. Toepassingen die na een migratie niet goed werken, doen dat waarschijnlijk wel wanneer ze in een van deze compatibiliteitsmodi worden gestart. Verder kunnen ervaren gebruikers deze technologie benutten om oplossingen voor hun eigen toepassingen te maken.

Hoor nog van je
Geen dank! :thumb:

Ach zooo... ja, ik ken hier duidelijk niet echt veel van! :D
Wel dit: dat programma dat niet werkt kan ik wel installeren (dit via 3 diskettes), maar om de volldige versie van het programma te kunnen gebruiken heb je een sleutel nodig, die op de eerste diskette staat, en die sleutel kan ik dus niet gelezen krijgen. Ik werk met de originele diskettes èn ik heb het al met verschillende originelen geprobeerd. Daarom dus dat ik aan fomatteren dacht... maar als jij denkt dat het met dat vorige ding opgelost kan zijn, dan zal ik zeker proberen hoor!

Daag!

Gaat vast wel lukken! Laat je nog van je horen? :D

Hallo!

Hier ben ik weer: ik heb onderussen al eens wat geprobeerd, maar die originele diskette met dat programma is beveiligd en ik kan er dus niet van kopiëren.
Ik ben toch nog altijd voorstander van formatteren hoor!
Daarover trouwens: ik heb mijn licht eens opgestoken bij een bevriende informaticus en volgens hem heb ik een opstartdiskette van windows 98 nodig om xp te kunnen formatteren. Natuurlijk heb ik geen computer bij de hand met winduws 98, zou ik dat ergens kunnen downloaden?

Groetjes!

Hier ben ik weer!

Ik heb het formatteren en het installeren van windows 98 goed overleefd en - joepie! - dat programma wat ik zo nodig heb werkt nu wel!
Maar.... aangezien ik van een vriend een engelse versie van windows 98 had gekregen, staat nu alles in het engels (niet zo erg) èn staat mijn toetsenbord ingesteld op een qwerty, terwijl ik een azerty heb (heel wat vervelender!).
Kan ik dat verhelpen door ergens een instelling te veranderen? Zo ja: waar dan?
Of door iets te downloaden? Zo ja: wat dan?
Of door een andere versie van windows 98, die ik opgeduikeld heb, in de pc te steken? Hellup!

Ik ben bijna zover dat ik die pc met huid en haar kan verslinden!:mad: ;)

Groetjes!

Ik kwam net toevallig op deze site: Link
Probeer eens uit wat hier staat! Dan is het probleem met je toetsenbord waarschijnlijk verholpen!
Laat je 't weten als het lukt? :)

Hoi!

Ik heb mijn toetsenbord omgetoverd gekregen, maar zit nu weer met een ander probleem! Ik krijg mijn printer niet meer geïnstalleerd! Wanneer ik de installatie-CD-rom wil starten, geeft hij de volgende foutmeldingen bij het installeren: dat de kleuren van mijn beeldscherm niet voldoende zijn (maar ik heb maar keuze uit 2 mogelijkheden: 2 of 16) èn dat de versie van mijn internet explorer verouderd is. Nu wou ik de explorer updaten tot de versie 6.0, maar daarvoor heb ik een internetverbinding nodig en dat heb ik natuurlijk weer niet op mijn pc. Kan ik daar iets aan verhelpen of kan ik beter een andere, oudere, oudere printer gaan zoeken? bij de uitleg bij de printer staat nochtans dat hij ook werkt op windows 98...

groetjes!

Pff, 't houdt ook nooit op hé :( :D
Dan moet je even bij app.beheer kijken:
Ga naar 'Start'; 'Instellingen'; 'Configuratiescherm'; 'Systeem'; 'Apparaatbeheer'
Kijk hier of er bij een apparaat een uitroepteken ziet staan.
Kan je dat dan hier posten?
Ik denk dat de driver van je videokaart niet is geïnstaleerd.

Freakiej,

Goed nieuws! Al mijn problemen zijn opgelost: ik heb met iemand anders van printer gewisseld en die installatie verliep vlekkeloos! ik heb er zowaar een vreugdedansje bij uitgevoerd!
Bedankt voor alle hulp en groetjes,

Ann

Geen dank :) hoor het wel als je weer tegen een probleem oploopt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan