• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

omzetting euro naar dollar bij printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

a.burgman

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2004
Ik heb in een exelbestand als valuta euro teken gedefinieerd.
Echter bij printen wordt het dollarteken afgedrukt.
Om het ingewikkeld te maken. Bij opstarten en eerste print wordt keurig euroteken geprint. Bij vilgende printopdracht wordt dat een dollarteken. Wie kan mij helpen?

Plaats een voorbeeld documentje.

omzetting euro in dollar bij printen

goede morgen

Ik ben op dit moment met vakantie. Ik kom hier op terug als ik weer thuis ben.

Bedankt vast

Hallo
Ik heb inmiddels meer inzicht gekregen.
Onder Windows werkt alles perfect
Bij Apple gaat het mis.
Ik maak een factuur in euro en kan deze op de Apple printen zonder een probleem.
Ik maak echter gebruik van een makro met de volgende opdracht: ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True

en nu wordt in Apple datum en valuta in dollar en Amerikaanse datum geprint.

Moet ik de printopdracht in de makro aanpassen?

Het lijkt me meer met de Apple-instellingen te maken te hebben. Kun je daar überhaupt met Euro's werken ?

wat staat er in die macro voor die PrintOut, mogelijks wordt daar ergens numberformat of zoiets gebruikt ?

Regio/landenkeuze aanpassen? Staat wrs op VS of US.

Landeninstelling staat op nl dus dat is het niet.
Het is duidelijk een makro probleem bij exel voor de Mac

Dan kan je het beste, om tot een oplossing te komen, het bestand en de code niet plaatsen.

Bedankt voor het meedenken. Ik ga het nu oplossen door in een extra kolom het € teken te vermelden en bij opmaak van de volgende cel alleen voor getal te kiezen.
Ik denk dat dat de meest simpele oplossing is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan