• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Omzetting gegevens van tabblad naar ander tabblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dwaze
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dwaze

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2013
Best forum,

Is er een mogelijkheid om de gegevens van ''tabblad1'' om te zetten naar tabblad ''Invoeren''.
In het voorbeeld is aangegeven hoe ik dat zou willen hebben.

Bijlagen

Welke Excel versie gebruik je?

Ik kan de tabellen inlezen in Power Query en daarmee de omzetting doen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Omzetting

Ik gebruik Office Pro Plus 2021
Het is zo goed als ik het bedoel. maar is het mogelijk om de kleurtjes en verwijzingen zo om te zetten?
Power Query begrijp ik niet, zou je me dat willen uitleggen?
Alvast dank voor je oplossing.

Groet Evert

Omzetting

Hallo Alexcel,

Ik kom er niet uit hoe Power Query werkt. Zou je voor mij misschien een macro in het bestand kunnen maken, maar dan dat ik het kan uitbreiden
van die 74 lijnen tot ongeveer 800 lijnen?
Alvast dank voor je oplossing.

Groet Evert

Geacht forum,

Zou iemand mij kunnen helpen met dit bestand?
Het is bijna opgelost door Alexcel met Power Query maar er is een probleempje waar ik niet uitkom en wat vermoedelijk te maken heeft met vba waar ik niet goed in ben.
Het volgende zou ik graag opgelost zien.
Als in "blad 1'' een cel rood gekleurd is , dan wil ik graag in tabblad "invoeren_" kolom E ''gelukt'' graag het andwoord nee hebben. Geen rood dan ja.
hoop dat er een oplossing is. Let op invoeren met _

Groet Evert

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Waarom heb je deze cellen handmatig een rode kleur gegeven, waar een markering met een speciaal teken wél eenvoudig in VBA kan worden gelezen ?
Lekker handig zo'n lege regel in rij 39 :(
Waar moeten de gegevens van 'selfing' vandaan worden getoverd ?
Waarom komen weergegevens er redundant (dubbel) in ?
Waarom geen S en K in 'selfing' ?
Waarom geen getal in 'weer' ?
Automatiseren is vereenvoudigen.

Voor jou de wegschrijfroutine:

Code:
Sub M_snb()
  sn = Cells(1).CurrentRegion

For jj = 2 To UBound(sn, 2)
    For j = 5 To UBound(sn)
      If sn(j, jj) <> "" Then c00 = c00 & vbLf & Join(Array(sn(4, jj), sn(j, 1), sn(j, jj), LCase(Format(Cells(j, jj).Interior.ColorIndex = 3, "yes/no")), InStr("ÕÖרÙÚµ", sn(2, jj)), sn(2, jj)), "_")
    Next
  Next

MsgBox c00
End Sub

Laatst bewerkt:
Beste snb

Alvast excuses voor mijn slordigheid en verwarring.
Eerst heb ik het bestand aangepast zodat het duidelijker word omdat er 2 tabbladen invoer bestaan.
Het 1e tabblad invoer heb ik veranderd in uitslagen die hun gegevens ophalen uit tabblad invoeren_ nadat ik daar de getallen in heb gevuld en op de alles vernieuwenknop heb gedrukt. Het tabblad Invoeren_ moet overigens nog tot 700 rijen ingevuld worden. Het tabblad uitslagen is het totaalplaatje die als overzicht gebruikt wordt met nog wat simpele slicers.

De cellen zijn handmatig ingevoerd omdat de gegevens uniek zijn en niet veranderd mogen. Bovendien geeft het
een duidelijk overzicht in Blad1 wat de mislukkingen zijn.
De dubbele weergegevens zijn inderdaad niet meer nodig.
Wist niet dat een lege regel belangrijk is.

Ik hoop dat je me hiermee verder kunt helpen .

Groet Evert

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan