• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Omzetting uren bijv. 6:30 naar 6.5 of 11:45 naar 11.75 (Excel2010)

Status
Niet open voor verdere reacties.

siras

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2012
Berichten
37
Hallo,

Ik wil graag de uurvermelding van bijv. 12:15 uur in bijv. een naastliggende cel/kolom zien als 12.25 of 10:30 naar 10,5 etc, etc.

Hoe kan ik zichtbaar krijgen als iemand bijvoorbeeld heeft gewerkt van 's ochtends 07:30 tot 's avonds 23:00 uur of zelfs 's nachts 02:30 uur.
Bekijk bijlage urenregistratie.xlsx
Misschien is de vraag aan de hand van de bijlage iets duidelijker?

Hoop zo dat iemand mij kan/wil helpen?

Dank!
 
Bekijk deze oplossing eens.
 

Bijlagen

  • urenregistratie_2.xlsx
    12,3 KB · Weergaven: 84
Volgens mij bedoel je dit. Zie kolom F
 

Bijlagen

  • urenregistratie_3.xlsx
    12,6 KB · Weergaven: 60
Hallo popipipo, Helemaal geweldig.:thumb: Dank je wel.
Ga de vraag nu als opgelost markeren:d

Zou ik ook nog kunnen zien door bijv. een kleurtje of en zo ja hoeveel uur iemand heeft gewerkt vanaf 's avonds 18.00 uur?
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • urenregistratie_3.xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 63
Bedoel je zoiets?
Het werkt inderdaad zoals ik gevraagd heb. Ik begrijp alleen die 0,75 in de formule niet. Is het te doen om me dat uit te leggen??? In ieder geval duizendmaal:):) dank en fijn weekend. Tieske
 
Zou ik ook nog kunnen zien door een kleurtje of er na 18.00 uur gewerkt is en zo ja hoeveel uren er gewerkt is?
Hallo Wim, wat goed van je zeg! Ik begrijp gelukkig de formule ook helemaal. Dank je wel en een fijne zondag:) Tieske
 
24 uren (een dag) is voor excel =1.
je wilt de uren kennen na 18u?
Dus 1/24*18 = 0,75
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan