On board and Speaker set Bang

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkOne

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2007
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een nieuwe PC gekocht die een onboard geluidskaart heeft. Nu heb ik van mijn vorige PC (Dell) nog een mooie 7.1 Speaker set met een flinke subwoofer die ik hierop aangesloten heb.

Wanneer ik nu echter de PC opstart hoor ik een "harde" knal en tevens wanneer ik hem restart/uit zet. Het geluid werkt prima wanner de computer aanstaat. Als ik de computer opstart wanneer de subwoofer uitstaat, dan geen knal. Zet ik de woofer aan nadat de pc is opgestart dan ook geen knal en het geluid werkt prima.

Iemand een idee? Wellicht teveel stroom door de pc wanneeer die opstart?

Groetjes,
Mark

P.s.Power supply van de computer is Antec 550 Watt, Subwoofer set, Altec Lansing (van Dell), 230V, 50Hz.

Da's een veel voorkomend verschijnsel.
Het is aan te bevelen om eerst de randapparatuur aan te zetten alvorens de pc aangaat.

Hm, ik heb standaard de sub aan en dan heb ik dus dit probleem.

'T is nu met de nieuwe pc dat ik liever eerst de pc aanzet en dan de sub vanwege die knal. Kan het schade aan mijn systeem toebrengen?

Elke piekbelasting van een apparaat kan schade veroorzaken.

Hmmm wat is dan je advies?
Piek belasting tijdens het opstarten (eerst sub aan dan pc => knal) of
Een eventuele piek belasting wanneer de pc al aan staat (eerst pc aan dan sub => geen knal)?

Greetz!

P.s. bedankt voor de snelle reacties :)

Ik zou ervoor kiezen om geen knal te krijgen. Dus eerst de pc aan en dan de sub.
Dat adviesje over eerst de randapparatuur blijft voor overige apparaten staan.

Bij het uitzetten werkt het advies omgekeerd: eerst de pc uit en daarna de randapparatuur uitzetten.

Ik zou ervoor kiezen om geen knal te krijgen. Dus eerst de pc aan en dan de sub.
Dat adviesje over eerst de randapparatuur blijft voor overige apparaten staan.

Bij het uitzetten werkt het advies omgekeerd: eerst de pc uit en daarna de randapparatuur uitzetten.

Ok bedankt, ik zal de sub maar wat verplaatsen zodat ik makkelijk bij de achterkant kan :P

Ook ik heb een "knal" uit mijn boxen, maar dan bij het uitschakelen.

Kan de oorzaak zijn dat de knal veroorzaakt wordt doordat de subwoofer set nu direct op het moederbord staat aangesloten ipv een soundblaster card zoals voorheen?

Anders kan ik nog proberen om de geluidskaart er bij te zetten en de on-board kaart gewoon niet gebruiken.

ik heb dit probleem ook
ik ben er ondertussen wel aan gewend om eersdt de pc aan te zetten en dan de subwoofer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan