On-board netwerkkaart verplaatsen !!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Hallo,

Even een vraag namens mijn zwager, deze heeft een @Home-lite abbo. Hij heeft de laatste tijd last van enkele pagina's die niet meer ingeladen kunnen worden.
Nu werd hem door de helpdesk van @home verteld dat dit o.a. aan de netwerk kaart zou liggen en dat XP waarschijnlijk een conflict zou hebben met de locatie waar
hij momenteel zat. Nu lijkt mij dit sterk daar het een on-board netwerk kaart is en deze volgens mij niet veranderd of verplaatst kunnen worden, of heb ik de afgelopen maanden wat gemist ??

Volgens mij ligt de oorzaak gewoon bij @Home dat de verbinding gewoon af en toe wat minder is en daardoor mist de PC mijn inziens gewoon de aansluiting met sommige websites, of is iemand een andere mening hierover toegedaan...??

Alvast bedankt voor het meedenken...

Remy

Geplaatst door Remy
Nu lijkt mij dit sterk daar het een on-board netwerk kaart is en deze volgens mij niet veranderd of verplaatst kunnen worden, of heb ik de afgelopen maanden wat gemist ??

Volgens mijn weten is het onmogelijk om een on-board netwerkkaart te verplaatsen (wat heeft het anders voor zin om hem on-board te plaatsen :confused: ) en ligt het ook aan de verbinding die namens @home bij zijn computertje binnenkomt, ik heb al van verscheidene mensen gehoord dat ze soms geen (stabiele) verbinding hebben.

Heeft je zwager het probleem trouwens bij steeds dezelfde pagina's??

Volgens mij zit je bij het verkeerde bericht te posten?

Ik twijffel ook Rambo aangezien het om een onboard netwerkkaart gaat en niet om een vga kaart ;)

Misschien even iets van heel andere aard.... Ik heb zelf met mijn ADSL verbinding ook wel eens dat er geen verbinding is (signaal weggevallen ) En dan zijn de leds
op mijn USB modem uit. In dit geval kan ik dit weer herstellen door in apparaatbeheer mijn modem een keer uit te schakelen en dan weer in te schakelen.

Dit lukt trouwens ook bij mijn zwager, heb gewoon zijn netwerkkaart
in app. beheer uit- en ingeschakeld en toen deed internet het
ook weer zonder de PC opnieuw op te moeten starten.
Dus is het mogelijk dat door toedoen van de provider bij weg vallen van enig signaal, dat een modem of netwerkkaart zichzelf dan uitschakelt ? Of zit ik er nu helemaal langs ? Wie weet hier een antwoord op?

Remy

Remy ,

Laat hem eens z'n temp internet map leeg maken en de map temp ,

De oorzaak zou ik niet zo gauw zoeken bij @home , wat wel mogenlijk is dat hij in een straat zit met veel @ home gebruikers waardoor zijn down/upload daalt en het laden van een pagina duurt hierdoor langer met de kans dat hij er niet doorkomt op de betrefende url.

Dit laatste kan hij testen met bvb speedtest.

groetjes speedtouch

Speedtouch,

Ik denk dat jij wel eens gelijk kon hebben, volgens mijn
zwager zitten er zeker meer Kabelgebruikers in dezelfde straat en dan wordt je bij kabelverbinding inderdaad geknepen qua verbinding en zal hij met zijn 64Kbp helemaal niet meer aan bod komen ben ik bang ja......

Thanx

Remy

Dat is nu het nadeel van kabel-internet , en als ze gaan stunten om meer abonnee's te krijgen wordt het alleen maar erger.

Remy wat zijn we toch blij met ons ADSL :D :D , ik heb nu een download van 250 kByte/sec en deze blijft constant terwijl de hele buurt op de ADSL zit.

We hebben nml geen kabel-internet hier.

groetjes speedtouch

Dat probleem van dat internet ineens weg was en dat netwerkkaart weer opnieuw inschakelen heb ik ook gehad!

Geen idee wat het was.. na format was het opgelost.

Ik heb gemerkt dat xp raar kan doen op dat gebied , ik denk dat het komt omdat xp z'n eigen drivers bijheeft.

Zelf heb ik pas m'n pc helemaal geformatteerd, xp erop gezet en service pack1 .

Toen kon ik met geen mogenlijkheid mijn ethernetkaart installeren , en deze had voor de format altijd gewerkt.

Nadat ik service pack1 had verwijderd kon ik hem wel installeren daarna gewoon service pack1 weer opnieuw geinstalleerd en hij blijft nu gewoon lekker draaien.

Ik ben toch een beetje op mijn hoede nu met update's

groetjes speedtouch

Geplaatst door speedtouch
Dat is nu het nadeel van kabel-internet , en als ze gaan stunten om meer abonnee's te krijgen wordt het alleen maar erger.

Remy wat zijn we toch blij met ons ADSL :D :D , ik heb nu een download van 250 kByte/sec en deze blijft constant terwijl de hele buurt op de ADSL zit.

We hebben nml geen kabel-internet hier.

groetjes speedtouch

Idd lang leve het ADSL tot nu toe !!! :thumb:
Sinds de snelheden omhoog zijn gegaan vlamt de PC
er idd overheen en met constante snelheid !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan