On-board + PCI geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

PKingswood

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Probleem met afspelen van geluid.

Op de on-board geluidskaart heb ik speakers, een microfoon, de radio en een midi-keyboard aangesloten zitten. Op de PCI geluidskaart (Creative MT4810) heb ik alleen een joystick aangesloten zitten. Dit alles heeft goed gewerkt. Gelukkig heb ik er een backup (Ghost) van achter de hand.
Nu wil ik de computer helemaal opnieuw installeren maar zodra ik de PCI geluidskaart installeer, gaan de geluiden van Windows via die kaart terwijl de cd speler gewoon on-board wordt afgespeeld.
Hoe krijg ik alles zoals het was? Is het in te stellen welk geluid met welk apparaat afgespeeld moet worden?
Een tweede probleem is dat als ik in het confuguratiescherm bij spelbesturingen de joystick wil toevoegen, blijft bij de status "Niet verbonden" staan. Dit ondanks dat de joystick wel zit aangesloten. Ik werk met Windows 98.

Laatst bewerkt:
NATUURLIJK! Dat ik daar niet aan gedacht heb zeg! Wat voel ik me stom. Dankjewel.
Wel blijft het probleem bestaan dat bij de status van de joystick, "Niet verbonden" staat. Ik hoop dat je hier ook zo'n eenvoudig antwoord op heb zodat ik me nog stommer kan voelen.

De reden dat je CD speler "onboard" wordt afgespeeld is net zo simpel als dat screendumpje :

denk met mij mee:
wat installeer je (mee !!!) als je een losse geluidskaart installeert ? Een kabeltje dat je CD speler met je geluidskaart verbindt. Als jij dat niet hebt verbonden dan............. heb je geluid zoals het nu loopt.

Joystick ? Ik zou het zo 1,2,3 niet weten.

Dankjewel Pasja.
Ik hoop dat iemand mij nog kan helpen met het feit dat de status van de joystick:"Niet verbonden" blijft aangeven.
Nu, een paar dagen later ben ik eruit! Confuguratiescherm->Spelopties en vervolgens net zo veel joysticks toevoegen totdat er bij één OK komt te staan. Deze heeft dan een ander besturings-id. De andere joysticks, Waarbij "Niet Verbonden" aangegeven stond, heb ik verwijdert.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan