On board uitschakelen ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

clioke

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2002
Hoi,

Gisteren heb ik een ATI radeon 9550 met 256Mb geplaatst ipv de standaard (on board) SIS mirage met 64mb :o .

Ik heb alles netjes geplaatst drivers erop gezet (voor windows dan tenminste, linux kubuntu was slimmer en die installeerde alles uit zichzelf :p )

Alles loopt lekker nu.
Is het echt nodig om die onboard uit te schakelen, of hoeft het niet zolang ik geen conflicten heb?

Bedankt,
Geert

Het is altijd beter om deze uit te schakelen. Je systeem zal je onboard nog laden als die ingeschakelt is, ook al gebruik je hem niet.

Het is zelfs de vraag welke kaart je beeld verzorgt... de onboard zal zich volgens mij "voor dringen"?

Dat ken nie........der zit tig niks op angeslote
Dat dacht ik ook.

Eerst kon ik railroad tycoon (sid meiers) niet draaien en met de nieuwe wel, dus is het duidelijk dat hij die gebruikt.

Onder welke optie staat dat ergens in m'n bios?

Bedankt
Geert;)

heey,

ik heb een tijdje geleden ook een neuwe videokaart gekocht, ik had eerst een intel grapics controller .....
bagge ding, ik heb hem gewoon uitgeschakeld en nu 5 maanden later is er nix aan de hand. dus je kan hem gewoon uitschakele

maar de vraag is hoe?? :o

oh... euh

rechtermuisknop op bureaublad-eigenschappen-instellingen-even oude videokaart selecteren(gebeurd verder nix)- geavanceerd-beeldscherm-eigenschappen- en dan onderaan kan je hem uitschakelen

ik weet geen kortere weg:P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan