On board VGA kwaliteit....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Berichten
2.402
Hallo,

Heb even een vraagje over on board VGA die zich bevind op een Asus A7V8X-MX Mobo.

Moet ik hierbij denken aan een 32Mb uitvoering bijv. of een Nvidia Chipset (ivm up-graden!!) of een ATI chipset ?
Heb van de computerboer te horen gekregen dat het uit te breiden is tot 64 Mb, maar niet waar het mee begint en wat ik er qua graphics allemaal mee kan of juist niet !

Iemand hier al ervaring meer, met zo'n on-board VGA ??
Of is het toch raadzamer een aparte VGA kaart te plaatsen ??


Alvast bedankt,


Remy
 
ken er ook niet echt veel van maar het ligt er juist aan voorwat je het nodig hebt als het voor zware spelletjes is is 32mb zeker te wijnig zelfs voor dvd is het niet echt veel .

maar je kan altijd een pci video kaart in het bord steken en daar kan je dus wel veel zwaarder in gaan (pci kaarten zijn volgens mij ook duurder en de poort is minder snel dan een vga poort

groetjes
 
als je het hebt over dit moederboard http://www.newegg.com/app/ViewProductDesc.asp?description=13-131-483&depa=0

dan heb je onboard een videokaart zitten die practisch hetzelfde is als een geforce 4 mx 440 met 64 danwel 32 mb videogeheugen,

als je dan een spelletje wilt spelen kom je er snel achter dat het niet daverend is.

maar dat moederboard heeft zoals je kunt zien ook een agp slot, dus kun je er gewoon een videokaart bij in proppen.

13-131-483-05.JPG


ik heb ook een asus a7n8x-x mobo en die bevalt me goed, maar ik denk niet dat je veel aan de onboard videokaart hebt. tenzij je alleen patiance en spellen die ouder zijn dan 2 jaar speelt :)

db
 
Dirtbag,

Het is een iets anders bordje nl. een A7V8X-MX en het is bedoeld voor iemand die er hoofdzakelijk mee internet, wat tekst verwerkt en mogelijk wat online muziek en film wil bekijken.

Dus geen hoogstaande grafische games !!! Hoogstens misschien eens een DVD'tje bekijken via de PC.
Zou die dit wel trekken ???


a7v8x-mx_l.jpg



Groeten,


Remy
 
Laatst bewerkt:
Het videogeheugen is meer als genoeg !! :)
Je kunt er redelijk wat spellen mee spelen, maar zoals al gezegd, hij is niet bedoeld voor heavy games maar meer voor normaal PC gebruik.

Allen bedankt voor het meedenken ! :thumb:


Remy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan