on-screen keyboard weigert niet meer op te starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

3lit3

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Hallo,

Ik heb in Vista een keer op on-screen keyboard geklikt (het scherm toetsenbord) en start nu telkens op bij het opstarten van Vista. Dat wil ik niet!:mad:. Weet iemand welk proces dit is zodat ik het in defender kan uitschakelen?

Het proces heet hetzelfde als in XP. Weet iemand zijn naam?

Groeten.

hmm...

Je hebt gelijk, maar die staat er niet bij in Windows Defender :( . Misschien een andere manier om er vanaf te komen?

nog niet...

Ik heb het programma geïnstalleerd en ik heb het bekeken (hij werkt onder Vista). Ook hier is er niets te bekennen (ook niet iets waar het op lijkt). Waarschijnlijk start het mee met explorer.exe (jah! Laten we die uitschakelen :p).

Nog suggesties?

Laatst bewerkt:
Kun je iets in services ontdekken?

Of t in Vista zo gaat weet ik niet, maar met XP gaat t zo:

Start/Uitvoeren.....intikken: services.msc ENTER

Wellicht is t een service die automatisch opstart. MIsschien dat je met behulp van Defender ook de services kunt benaderen die automatisch mee opstarten.

Vista is practisch hetzelfde, alleen ziet het thema er anders uit, zijn programma's verplaatst qua locatie (run staat bij bureau assesoires) en de kernel zit dicht (wat misschien nog wel gaat veranderen als Norton en McAffee zijn zin krijgen).

In ieder geval is het proces ook hier niet te vinden (osk.exe is ook niet verbonden met het internet te slotte), dus deze optie valt helaas ook al af. Ben bang dat er niet veel oplossingen overblijven, of weet jij er nog een?

miss dat je in run > msconfig > *tab* opstarten de service ziet of in *tab* services wat erop lijkt, ik had ook zoiets vergelijkbaars meegemaakt maar toen werd een of andere "handicap" programma mee opgestart iedere x dat windows opstartte hoe ik dat had uitgezet weet ik echter niet meer :confused:

ahh dus toch...

Ik heb ergens in een (voor mij) erg verstopt menutje de optie gevonden om de OSK uit te vinken. Hij stond bij Ease of Acces. Bedankt voor de hulp :thumb: .

Hallo,

Zou je mij nader kunnen uitleggen waar ik die optie kan vinden? Ik vind hem namelijk niet.

Gr

Voor de Nederlandse versie van Vista:

Start - Alle programma's - Bureau-accesoires - toegankelijkheid - toegankelijkheidcentrum.

in het geopende venster:
"de computer zonder muis of toetsenbord gebruiken" - vink de volgende optie uit: "Schermtoetsenbord gebruiken".

Voor de Engelse versie van Vista:

Start - All programs - Accesoires - Ease of acces - Ease of acces center.

in het geopende venster:
"Use the computer without a mouse or a keyboard" - vink de volgende optie uit: "Use on-screen Keyboard".

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan