Onafhankelijk keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gewoonuser

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2007
Hello,

Ik heb een zoekformulier gemaakt met een aantal keuzelijsten. Wat mij echter nu dwars zit is dat ik alle keuzelijsten moet selecteren om resultaten te krijgen. Nu wil ik bijvoorbeeld op twee criteria i.p.v. vijf criteria zoeken en wil de andere vakjes leeg laten. Zodra ik dit doe krijg ik geen resultaten. Ik moet gewoon alle vakjes selecteren om zoekresultaten te krijgen.

Ik heb gewerkt met macro's. In de zoekknop heb ik een grote gebeurtenisprocedure gemaakt waar ik o.a. bij voorwaarde Not IsNull gebruik en dan de keuzelijsten verbind met het '&' teken. Zou het hier aan liggen? OF aan iets anders ik zal het echt niet weten.

De beste oplossing lijkt mij dat je de slectie van je keuzelijst uit een query haalt. Deze kun je vooraf bouwen en uitproberen.

Nou, ik denk niet dat het aan query zal liggen want ik gebruik een zoekknop om te zoeken. En die zoekknop is opgebouwd uit macro's. Bij voorwaarden heb ik dit gebruikt is Not IsNull([keuzelijst 1] & [Keuzelijst 2] & [keuzelijst 3]). Waarschijnlijk ligt het aan het '&' teken. Maar de vraag is hoe ik de onafhankelijkheid kan oplossen van de zoeklijsten.

Dit kun je alleen oplossen door te gaan programmeren.
Je moet dan dynamisch een query opbouwen en die gebruiken om je resultaten te presenteren.
Je oplossing met macro's gaat met meerdere keuzelijsten zeker niet werken.

Ik heb ook het bestand helpmij gedownload welke je had geplaatst in een andere topic maar die werkt toch niet met een ms office 2007. Want de knoppen werken niet op mijn systeem.

Helaas, Access 2007 heb ik nog niet. Daar kan ik dus geen uitspraken over doen.
WinteE gaf het overigens goed aan, je moet een query samenstellen die de inhoud van je keuzelijst bepaald.

Een dergelijke query kun je met behulp van VBA samenstellen als een string.
Die string zet je dan op de rowsource property van je keuzelijst (wederom middels VBA).

Waarom moeilijk gaan doen in VBA ! Met de query generator in Access kun je overzichtelijk een query bouwen. In de formulier generator voeg je vervolgens een nieuw keuzeveld toe welke je mbv de wizard instelt.

Eitje zul je mij niet horen zeggen, maar het leven wordt er wel eenvoudiger van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan