Onbegrijpbare messagebox error

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pimh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pimh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mei 2007
Hallo,

Ik ben wat aan het klooien geweest met een windows applicatie in C++ maken, gebruik VC++ Express, had als project type windows forms opgegeven wat prima werkt en ik inmiddels instellingen van heb aangepast. Nu probeerde ik echter wat uit met een dialoog venster, en liep tegen dit vreemde probleem aan:

1>wintest.obj : error LNK2028: unresolved token (0A000016) "extern "C" int __stdcall MessageBoxW(struct HWND__ *,wchar_t const *,wchar_t const *,unsigned int)" (?MessageBoxW@@$$J216YGHPAUHWND__@@PB_W1I@Z) referenced in function "int __clrcall main(cli::array<class System::String ^ >^)" (?main@@$$HYMHP$01AP$AAVString@System@@@Z)

1>wintest.obj : error LNK2019: unresolved external symbol "extern "C" int __stdcall MessageBoxW(struct HWND__ *,wchar_t const *,wchar_t const *,unsigned int)" (?MessageBoxW@@$$J216YGHPAUHWND__@@PB_W1I@Z) referenced in function "int __clrcall main(cli::array<class System::String ^ >^)" (?main@@$$HYMHP$01AP$AAVString@System@@@Z)

Wat is hier mis gegaan? Dit is mijn main cpp bestand, het is gewoon wat je krijgt als je voor forms project kiest, ik heb enkel de ::MessageBoxW() regel toegevoegd.

#include "stdafx.h"
#include "Form1.h"
#include <stdio.h>
#include <windows.h>

using namespace wintest;

[STAThreadAttribute]
int main(array<System::String ^> ^args)
{
// Enabling Windows XP visual effects before any controls are created
Application::EnableVisualStyles();
Application::SetCompatibleTextRenderingDefault(false);

// Create the main window and run it
Application::Run(gcnew Form1());

::MessageBoxW(NULL,L"Question",L"Title",MB_OK);

return 0;
}

Die errors zijn voor mij onverklaarbare brij en ik hoop dat iemand mij kan uitleggen hoe ze op te lossen :rolleyes:

Bedankt

Laatst bewerkt:
Oke, eerst een vraag:
Wat heb je allemaal gedaan om deze foutmeldingen weg te krijgen?

1. Als je deze regel verwijdert, verdwijnt de error?
2. Misschien dat je hem in de Form class moet aanroepen? In de Form zelf dus?

Succes

Oke, eerst een vraag:
Wat heb je allemaal gedaan om deze foutmeldingen weg te krijgen?

1. Als je deze regel verwijdert, verdwijnt de error?
2. Misschien dat je hem in de Form class moet aanroepen? In de Form zelf dus?

Succes

Bedankt voor de reactie :thumb: Zonder de regel werkte het prima, en het bleek na mijn vraag op het msdn forum dat de fout ermee te maken had dat er bepaalde definities anders moeten worden gedaan om de functie goed te laten werken in zo'n windows forms cpp applicatie:

Zie ook: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/2x8kf7zx(VS.80).aspx

Hij moest inderdaad ook in de form, domme fout :p maar dat had niks met deze error te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan