Onbegrijpelijke laptop crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmusic

Inventaris
Lid geworden
29 okt 2006
Laptop: Acer Travelmate 4000
Laptop hangt aan thuisnetwerk
Geinstalleerde programma's: ALLEEN boekhoud-pakket, verder NIETS (antivirus uiteraard)

Het volgende probleem doet zich voor met deze laptop van een klant:

Vorige weekdinsdag belde klant dat laptop niet meer opstartte, er kwam een bluescreen met de melding: driver irql not less or equal.
Laptop is bij mij gebracht en... startte hier zonder problemen op.
Alles even nagelopen, 10-tal keren opgestart, geen problemen gevonden, dus laptop weer terug naar klant.

Bij klant: zelfde probleem, laptop start niet op, zelfde bluescreen:o
Zaterdag laptop weer hier, aanzetten, geen probleem, start normaal op....
Schijfcontrole uitgevoerd, HDD getest, RAM getest, geen problemen gevonden.
Alles nog eens nagekeken, geen mankementen, 50 keer opgestart, geen problemen. Dus laptop weer terug naar klant.

Bij klant: weer zelfde problemen, laptop start niet op, zelfde bluescreen.

Foutmelding op bluescreen: driver irql not less or equal en
0X0000000A (0X017F0304, 0x00000002, 0x00000000, 0x804D9b64)

Op internet gezocht en gevonden dat dit met wireless adapter/verbinding te maken heeft.
Klant systeemherstel laten uitvoeren naar datum van voor de problemen: geen resultaat.....

Vandaag laptop weer hier.
Alle stuurprogramma's van draadloze adapter verwijderd, nieuwste geinstalleerd, laptop start probleemloos op, zoveel ik maar wil.
Dus laptop zojuist terug naar klant.

En ja hoor: bij klant opnieuw het bluescreen met de bekende melding:o:o:o

Wie weet raad?

heeft de klant hem zelf al wel eens opgestart zonder iets eraan.

Hoi !

Onder XP kan er een conflict optreden tussen de drivers van de WLAN-kaart en de service Wireless Zero Configuration van Windows zelf.

Probeer es alle drivers van de WLAN te verwijderen, en Windows zelf te laten zoeken; uiteraard kun je zelf het pad aangeven.

Dus: puur de driver door Windows te laten installeren en alle verdere meegeleverde software te negeren.

Greetz,

Harry.

Al geprobeerd, geen resultaat.

Hier bij mij is ook een draadloos netwerk binnen, hier start de laptop probleemloos op en maakt probleemloos contact met dat netwerk.

Bij klant start de laptop niet eens op....

Aanvulling:

Laptop start bij klant wel op in Veilige Modus zonder netwerkverbindingen.
Dus dat het daar iets mee te maken heeft, lijkt me inmiddels wel duidelijk, maar wat.

In het netwerk bij de klanten hangen meerdere (incidentele en vaste) laptops en pc,s, zowel draadloos als bedraad, werken allemaal probleemloos.

Tsja, ik denk dat we zonder een analyse van de bijbehorende crashdump-bestanden moeten gokken naar de oorzaak van de problemen...

Tijs.

Hoi !

Houd me op de hoogte, Berry !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan