Onbekend bestandtype, hoe kan ik deze afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Ik heb een film gedownload (ruim 4 gig!!!) en nu is ie eindelijk helemaal binnen. Wat ik nu heb is een map, met daar in 95 bestanden, allen ingepakt. Deze bestanden zijn ingepakt per stuuk zo'n 40 mb. Maar deze bestanden zijn uitgepakt PER STUK 4 gig!! Kan ik dus niet uipakken zonder dat mijn schijf vol raakt. Nu heb ik er eentje uitgepakt (inderdaad 4 gig), en dit is een IMG-bestand. Zegt jullie dit wat. En wat moet ik doen om deze film af te kunnen spelen vanaf mijn computer. Heb ik een speciale player nodig voor dit bestand?? Alvast heeeeeeeeel hartelijk bedankt.

IMG staat hier voor Image vrij vertaald 'afbeelding', een 1 op 1 copy van een bepaalde DVD, CD of groep van bestanden.

Je kun je IMG ombenoemen naar ISO en deze met bv Nero op een DVD branden, of als je de film eerst wilt zien kan je Deamon tools gebruiken, hiermee kun je ISO files direct afspelen.

Ik heb nu Deamon Tools gedownload. Maar jij zegt dat ik eerst IMG moet ombenoemen naar ISO. Hoe doe ik dat. En moet ik dan alle 95 bestanden uitpakken (a 4 gig per stuk) om de film helemaal te kunnen bekijken?

He, ik weet niet hgoe je img naar iso omzet,maar er zijn ook spelers die zulke files direct afdraaien.

VLC player is er bijvoorbeeldeen. Is wel ergens te downloaden gewoon effen zoeken via google ofzo.

Hoop dat het helpt

En moet ik dus alle gestanden gaan uitpakken om de film te kunnen bekijken? Want dan kan ik wel ophouden, dat is bij elkaar namelijk 380 gig!!

Nee, ik heb shrek 2 gedownload via Suprnova.org. Het bestand was 4 gig. Eenmaal binnen zag ik dat die 4 gig bestond uit 95 ingepakt bestanden van 46 mb per stuk, die uitgepakt (ik heb er één uitgepakt) ook weer 4 gig per stuk zijn.

Even een vraagje tussendoor. Hoeveel bestanden krijg je normaal dan als je een film download?

Als ik thuis een backup van een DVD maak (anderen zetten zulke bestanden op internet Illigaal!!) dan heb ik 1bestand 4 tot 8 gig per dvd. Als het een VCD is meestal twee betanden. Dus 95 kan niet kloppen!

Eén bestand uitpakken -> er wordt een img file aangemaakt (hiervoor worden alle 95 bestanden gebruikt), hernoem deze naar naam bestand.iso en plaats deze in Deamon of brand hem met Nero.

Een iso in deamon tools kan je met alle players direct afsplen. Deamon tools maakt gewoon een viruele DVD drive aan die je in je verkenner terug kunt vinden.
Welke drive letter deze krijg verschilt per PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan