onbekend netwerk, alleen lokaal vista?

Status
Niet open voor verdere reacties.

signmodel

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2014
Berichten
6
hoi,

ik heb sinds kort een nieuw laptop met windows 8.1 erop, daar geen problemen mee. maar misschien kan het daar wel mee te maken hebben.
nu heb ik nog een laptop met vista die geen toegang kan krijgen tot het internet.
laptop vind wel de modem maar daar houd het ook mee op.
1) toegang 'alleen lokaal'
2) onbekend netwerk
3) krijg m niet op 'thuisnetwerk' dat veranderd die vanzelf weer in 'openbaar'.

als ik m aansluit met de kabel doet die helemaal niks, dan vinden ze elkaar helemaal niet

foutmelding geeft aan;
*een probleem met de netwerkrouter of breedbandmodem verhindert mogelijk het maken van een internetverbinding (modem al tig keer aan / uit gezet, stekker eruit, gereset)
*automatisch nieuwe IP-instellingen voor netwerkadapter "draadloze netwerkverbindingen 2" opnieuw ophalen (ook al tig keer gedaan)
*netwerkadapter "draadloze-netwerkverbindingen 2" opnieuw instellen (ook al tig keer gedaan)

ik heb nu al dagen via google gezocht en geprobeerd, maar nog steeds geen gewenst resultaat.

voor de mensen die zo vriendelijk zijn om mij te willen helpen, graag zo eenvoudig mogelijk en stapsgewijs de uitleg geven, ben echt totaal onhandig met computers en al helemaal wanneer het over mijn nieuwe windows 8.1. gaat.

wie kan mij verder helpen?
alvast bedankt.
 
Ik kan / kon niet inschatten sinds wanneer de verbinding is weggevallen en óf Windows toen update was.
 
ik heb deze laptop dus zeg maar 2e hands nieuw. bij een ander thuis heeft de laptop nooit verbindingsproblemen gehad.
ik heb de laptop nu een maand (hoeveel up-dates kunnen er dan gemist zijn? ) en al die tijd doet die het niet. maar wordt nu toch wel tijd om m aan de praat te krijgen.


ondertussen heb ik iets gedaan en nu geeft ie aan; 'deze computer heeft meer dan één actieve netwerkverbinding' . heb de LAN-verbindingen uitgezet, maar dat is het niet.
laptop blijft zichzelf op "openbaar" ipv "particulier" zetten.
 
nu geeft ie weer aan ; een probleem met de netwerkrouter of breedbandmodem verhindert mogelijk het maken van een internetverbinding.

dus alweer gereset, en stekker eruit gehad en wederom maakt het niks uit.
 
Als je rechtonder op het netwerkicoontje klikt, dan kun je bestaande / gevonden / actieve verbindingen 'killen', onafhankelijk of je wel of niet online bent. Begin daar eens mee. Wat wél bijzonder vreemd is, is dat je bij een kabelverbinding ook geen verbinding hebt. Dát kan ik even niet volgen.
Als niets meer wil, dan kun je nog overwegen de gok te nemen en de beide adapters in het apparaatbeheer te verwijderen en dan de machine opnieuw te starten en te duimen dat Windows de juiste software vindt en installeert.

Daarnaast heb je nog een andere, meest optimale optie en da's simpelweg bij de fabrikant van de laptop de juiste software te downloaden. Voordat je nu schrijft dat dat moeilijk is omdat je geen internet hebt............ zou ik je voor willen zijn door te schrijven : "Nee? en hoe typ je dan hier je berichten.........? ;) Dus download even de netwerkadaptersoftware van de adapters en zet ze op usb en plaats ze daarna naar de probleemmachine over.
 
helemaal niemand die mij kan helpen? de situatie is nog steeds onveranderd. blijft aangeven dat het een onbekend netwerk is.
 
echt niemand? het ligt aan de laptop, heb nog 2 andere modems gebruikt en ook daarbij blijft het een onbekend, openbaar netwerk en is er alleen lokaal verbinding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan