Onbekend netwerk - geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrila

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2015
Sinds vanavond 18:00 uur heb ik op mijn Asus K93S met windows 10 geen internet meer. Op mijn telefoon, tablet e.d. heb ik nog wel verbinding dus het ligt in ieder geval niet aan het netwerk.

Ik krijg de foutmelding in Chrome: DNS_Probe_finished_no_internet

Mijn Wifi geeft aan dat ik verbinding heb met een onbekend netwerk zonder netwerktoegang en ik krijg een uitroepteken over het wifi logo te zien.

Probleem oplossen probeert de netwerk adapter opnieuw in te stellen en daarna krijg ik te zien dat ik een probleem heb met de draadloze adapter of toegangspunt en dat Wi-Fi geen geldige IP-configuratie heeft

Wanneer ik IP-config doe krijg ik de opmerking Media ontkoppeld bij LAN en bij wifi zie ik het volgende:
Connection-specific DNS suffix: (leeg)
Link-local IPv6 Addres: fe80.....
Autoconfigration IPv4 Addres: 169...
Subnet mask: 255.255.0.0
Default gateway: (leeg)

Ik heb het stuurprogramma van mijn netwerk adapter al verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Het resultaat is nog hetzelfde.

Gisteren heb ik een grote update gehad van Windows 10, maar vandaag heb ik al op het internet gezeten vanaf 16:00 t/m 18:00 uur.

Iemand een idee?

aanvulling

Ik heb het ook bekabeld geprobeerd: hetzelfde resultaat

Virusscanner en firewall uitgeschakeld: hetzelfde resultaat

Hoi,
Probeer het volgende:Schakel je pc uit en alle andere apparaten die actief verbonden zijn, trek het stroomstekkertje van je modem/router 20 sec. los en koppel het dan weer aan.
Herstart je pc.

Mocht dit het probleem niet oplossen probeer dan het volgende:
Open de commandprompt als administrator en typ achter de prompt (achter iedere opdracht hit de entertoets)
ipconfig /release
ipconfig /all
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew

Eventueel nog:

netsh int ip set dns
netsh winsock reset

Herstart de pc.
Maar omdat het hele netwerk niet bereikbaar is denk ik dat het laatste opdrachten niet nodig zijn.
Wat ook kan is een andere browser proberen of een ping naar google doen (ping www.google.com) via de cmdprompt.
Welke provider heb je, zijn er werkzaamheden aangekondigd?

Laatst bewerkt:
Dank je wel voor de reactie. Deze ha dik ook al gevonden via Google, maar gaf niet het gewenste resultaat. Zie hieronder de uitwerking ervan.

Uitzetten, alles loskoppelen (accu, oplader én router) heb ik gedaan maar had geen succes.

ipconfig /release - An error occured while releasing interface Wi-Fi: er is nog geen adres verbonden met het eindpunt van het netwerk
ipconfig /all - hij geeft alles weer opvallend is dat default gateway leeg is?
ipconfig /flushdns - succesvol
ipconfig /renew - An error occured while renewing interface Wi-Fi: De ondersteuning voor het opgegeven sockettype bestaat niet in deze adresgroep.

netsh int ip set dns - One or more essential parameters were not entered.
netsh winsock reset - Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Iemand anders nog meer ideeën?

Vond ergens anders dat voor het resetten van de winsock ik de volgende commando's moest geven:
netsh int ipv4 reset
netsh int ipv6 reset

Beide geprobeerd, geen succes... dit was het resultaat
netsh int ipv4 reset
Resetting interface, OK!
Resetting Unicast Address, OK!
Resetting Neightbor, OK!
Resetting Path, OK!
Resetting , failed
Toegang geweigerd.

Restting , OK!
Restart computer to complete this action

netsh int ipv6 reset
Resetting Neightbor, OK!
Resetting Path, OK!
Resetting , failed.
Toegang geweigerd.

Restting , OK!
Restart computer to complete this action

Helemaal vergeten: mijn provider is Ziggo
Het netwerk doet het wel gewoon want dit zit ik nu thuis op de tablet te typen en die is gekoppeld aan hetzelfde netwerk.

Ik heb ook geprobeerd om de laptop aan te sluiten op mijn telefoon en dan internet door te geven, werkt ook niet

ping www.google.com
Ping request could not find host www.google.com. Please check the name and try again.

Kijk bij netwerkcentrum de eigenschappen van IPv4 en stel voorlopig de DNS servers en ook de IP configuratie handmatig in voor IPv4 (voor Ziggo 212.54.44.54 en 212.54.40.25). Schakel (tijdelijk) de IPv6 uit en kijk wat het resultaat is.
Probeer anders ook de DNS servers van Google ( 8.8.8.8. en 8.8.4.4). Geeft dat geen resultaat dan zou je in principe het slachtoffer kunnen zijn van een zgn. botnetwerk.
Resetting , failed
Toegang geweigerd.
Probeer de acties uit te voeren via het ingebouwde admin account.
Run de Command Prompt (rechtsklik uitvoeren als....) administrator.

To enable the Windows 7 administrator account:
Typ achter de prompt:
net user administrator /active:yes (Let op de spatie)
Entertoets
Herstart de pc en log-in met de admin account.

To disable the Windows 7 administrator account:
Typ achter de prompt:
net user administrator /active:no (Let op de spatie)
Entertoets

Laatst bewerkt:
Dank je wel Mik Zjegger.

Ik heb het geprobeerd. Resetten van ipv4 en ipv6 als adminitrator geeft hetzelfde resultaat.
Door het handmatig ip en dns instellen wordt het netwerk wel herkent, maar vooralsnog geen internet.

Als je gelijk hebt over het botnetwerk... wat kan ik er tegen doen?

Nu ik zelf een Ip-adres en DNS gekozen heb, herkent de computer weer het netwerk. Intern pingen naar de router of een andere computer binnen het netwerk werkt nu ook weer. Nu alleen nog het internet werkend krijgen... iemand ideeen?

Intern pingen naar de router binnen het netwerk werkt nu ook weer. Nu alleen nog het internet werkend krijgen... iemand ideeen?
Wat geeft dit voor ipadres?
Wat geeft nu je ipconfig /all log?
Kun je deze posten?

Dank je wel voor de reactie. Ik snap je eerste vraag even niet over het ip-adres. Wat bedoel je precies daarmee?

ipconfig /all log

Windows Ip configuration
Host Name: Chrila
Primary Dns Suffix:
Node Type: Hybrid
IP Routing Enabled: No
WINS Proxy Enabled: No

Ethernet adapter LAN-Verbinding
Media State: Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix:
Description: Realtek PCIe GBE Family Controller
Physical address: 14-DA...(is dit prive?)
DHCP Enabled: Yes
Autoconfiguration Enabled: Yes

Wireless LAN adapter LAN-Verbinding* 28
Media State: Media disconnected
Description: Microsoft Hosted Network Virtual Adapter #10
Physical address: 52-DF...
DHCP Enabled: Yes

Wireless LAN adapter Wi-Fi
Description: Qualcomm Atheros AR9285 Wireless Network Adapter
Physical Address: D0-DF...
DHCP Enabled: No
IPv4 address: 192.168.1.86(Preferred)
Subnet Mask: 192.168.1.1
DNS Servers: 8.8.8.8 en 8.8.4.4 (Open Google)
NetBIOS over Tcip: Enabled

Graag dit commando ingeven ipconfig /all en dat log posten.

Hoi Dorado,

dat heb ik nu toch gedaan? Of bedoel je iets anders?

Ik moest het overtypen omdat ik op de laptop geen internet heb om het te posten.:thumb:

Laatst bewerkt:
nee, omdat je dan een ander log krijgt. :rolleyes:

Hoi Dorado,

bij deze mijn logboek van IPconfig /all

Ik weet nog steeds niet wat dit meer geeft dan mijn bericht hierboven, maar bij deze

Bijlagen

Combineer [windowstoets & r] → typ: control ncpa.cpl
Rechtsklik de bestaande verbinding => Eigenschappen
Selecteer Internet Protocol Versie 4 (TCP/IPv4) en klik op Eigenschappen Geavanceerd
SnPqZyX.png

Dan zie je onderstaand scherm. Klik hierin op Toevoegen
network11.png

Vul hier het ipadres van je router in: 192.168.1.1 Vink automatische metric uit
network12.png

Laatst bewerkt:
Dank je wel voor de reactie. Helaas heeft dit nog niet tot een positief resultaat gewerkt.

Controleer eerst bij WinUpdate>geschiedenis of er een stuurprogramma voor de wifi adapter is meegekomen/geïnstalleerd.
Probeer het volgende indien mogelijk, kijk of in je kennissen- of vriendenkring iemand is die een wifi dongle (is in feite een usb wifi adapter) heeft.
Zo ja probeer het daar eens mee.
Update:
Dat stuurprogramma is dat ge-update door Windows Update of is het gewoon het oude stuurprogramma dat je al had? Is de driver WHQL gecertificeerd?
Je had oorspronkelijk Win 7 op de laptop toch?
Miogelijk nuttige link, kijk ook eens bij de fabrikant van je laptop.

Laatst bewerkt:
Hoi Mik,

In de geschiedenis van de Windows update zat geen update voor de adapter van de wifi. Ik heb (toen het probleem er reeds was) zelf het stuurprogramma gedeinstalleerd en zelf vanaf de site van Atheros opnieuw het stuurprogramma gedownload. Ik heb daar gekozen voor de meest recente versie van windows 10 goed voor mijn processor. Voorheen heb ik vanaf die site ook al stuurprogramma's gehaald en deze hebben altijd goed gewerkt.

De laptop is inderdaad origineel een windows 7 laptop.

Ik ga eens rondvragen voor een wifidongle en dat proberen. bedankt voor de tip

Opgelost

Ik heb een vriend van mij op visite gehad die veel meer van computers weet dan ik.'

Hij heeft verder gezocht (ook met telnet) en gaf aan dat er een programma ergens in mijn computer moet zitten die de signalen blokkeerd.

Het probleem heeft lang genoeg geduurd dus heb ik mijn laptop gereset naar de fabrieksinstellingen. Hiermee was het probleem opgelost maar ben ik nu al 24 uur bezig met alles opnieuw installeren en updaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan