onbekend netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

rozeb005

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2008
Elke keer, sinds 5 weken,als ik m'n PC opstart krijg ik geen verbinding met internet. Netwerkcentrum laat zien dat ik verbonden ben met een Onbekend Netwerk. Vervolgens doe ik Probleemoplossing en de LAN instellingen vernieuwen of ophalen en dan wordt er iets hersteld waardoor de juiste verbinding, ("Netwerk 4") weer werkt.
De PC werkt op Vista met een bekabelde LAN verbinding naar de router " Netgear N300" en heeft ook een bekabelde verbinding naar het UPC modem. De router heeft ook een wireless verbinding met m'n Laptop die perfect werkt.
Hulp gevraagd.

Dat er verbinding word gemaakt met netwerk 4 zegt eigenlijk al heel veel. Wat je zou kunnen doen is alle netwerken eens verwijderen en opnieuw beginnen met je aanmelden aan de router.
Zodat er maar weer 1 netwerk verbinding is in het netwerk centrum.
Door dat er meerdere netwerken in je systeem staan gok ik er op dat de computer in de wat raakt bij het opstarten.

Ja, dat verbaast mij ook (Netwerk 4) maar als de PC is opgestart op een Onbekend Netwerk dan zie ik in Netwerkcentrum alleen dat onbekende Netwerk staan en geen Netwerk 4!
De Lan verbinding heet Lan 2 en waar kan ik die opruimen dan? Ik heb de router wizard , om een nieuw netwerk aan te maken , gedraaid maar er verandert niets.
Een tijdje geleden heb ik een nieuwe wireless verbinding ,t.b.v. Smart TV, aangemaakt en sinds die tijd zit deze fout er in maar ik weet even niet hoe ik het aan moet pakken.
Kortom: Hoe ruim ik op en begin opnieuw?

Je zou in het netwerk centrum zowel de wifi als de vaste verbindingen kunnen verwijderen. Dus alles waar de pc maar heeft gekoppeld verwijderen.
Dan na een herstart een nieuwe verbinding gaan aanmaken met de router zodat de pc maar 1 verbinding tot zijn beschikking heeft.

Je kunt ook in het apparaat beheer de netwerk adapter verwijderen en een herstart doen, na de herstart zal de netwerk adapter opnieuw worden geïnstalleerd maar dan moet je wel zeker zijn dat je even goed de software voor de adapters bij de hand hebt voor als de computer de hardware niet meteen herkend. Dit maakt het dus wat lastiger om het op deze manier te doen want je bent er nooit zeker van of Windows de adapter herkend.

Probeer eerst maar stap 1.

Het bleek in de opstart van het systeem te zitten. Na een aantal services uit te hebben gezet waaronder de Logitec Proces Monitor (meest verdacht) en een paar Nero services, was het probleem verdwenen.
Bedankt voor het mee denken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan