Onbekend netwerk...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roosjuh007

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2013
Hallo mannen en waarschijnlijk enkele vrouwen :)

Op één van mijn computers heb ik spontaan internet problemen gekregen. ik heb er nu al een aantal dagen aan besteed om het op te lossen met behulp van sites als deze maar het lukt me nog steeds niet.

Er is lokale verbinding met het internet, alleen hij geeft aan dat het netwerk onbekend is. we hebben hier meerdere computers, en ze doen het allemaal (vandaar deze post) op één na dus.

Ik heb maar even een foto van het probleem gemaakt.

foto pc.jpgfoto pc.jpg

Voor de rest geeft hij aan dat hij geen verbinding kan maken met de router of modem. ik heb eerder al eens een paar keer de router gereset, maar dit loste het probleem niet op.
Ook het config/all verhaal heb ik geprobeerd.

Ik snap `m niet meer :shocked:.... jullie?

Groetjes Merel

het kan zijn dat je computer de dns server niet weet, heb je de router al opnieuw opgestart?

Yep de router is al een paar keer eerder opnieuw opgestart, maakte geen verschil. Als virusscanner staat norton erop, maar ook deze heb ik er vandaag uitgegooid en ook dit maakt geen verschil. ik heb de hele computer zelfs al gereset ... en nog werkt het niet. Zou de kaart niet gewoon stuk kunnen zijn? alleen alle andere testen waren wel correct uitgevoerd op de kaart (zie foto).

1/kijk eens in apparaatbeheer of er uitroeptekens bij de netwerkadapters staan.
2/ post eens het resultaat van een ipconfig/all (ik weet dat je in je originele post hebt geschreven dat je dit al hebt gedaan, maar het resultaat wil ik toch zien)
3/ gebruik je de recentste drivers voor je netwerkadapter

ipconfig.jpg

okido dit is hem, wat betreft je andere vraag; drivers zijn er denk ik ook afgegooid omdat mn computer opnieuw is geïnstalleerd. en ik kan zonder internet hier niks op downloaden, evt. wel met usb over een weer zetten. dit heb ik wel eerder getracht maar ja, geen idee of ik de goede erop heb gezet toen..

wat betreft die uitroeptekentjes moet ik nog even kijken of ik dat kan vinden... ik ga het meteen even doen

bedankt voor de moeite sowieso allemaal :) fijn dat ik zo geholpen wordt

1/heb je het probleem ook als je de computer dmv een ethernet kabel op de internet router hangt?
2/ik zou in de eigenschappen vd draadloze netwerk adapter bij energiebeheer eens kijken of het vinkje is weggehaald bij "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen"
3/probeer je computer eens op te starten in "veilige modus met netwerkmogelijkheden", kan je dan op internet?

pff je zal het niet geloven, we zijn vandaag van ziggo veranderd naar tele2, en ineens doet internet het wel. heeft natuurlijk niks met tele2 te maken maar wel het herstarten van een netwerk. en dat terwijl internet op alle andere computers het wel deed.

Bedankt mannen voor al jullie hulp en tips!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan