Onbekend probleem draadloos netwerk/internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter ptb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ptb

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2011
Probleem:
Momenteel heb ik internet, maar het kan ook zo weer weg zijn. Mijn laptop blijft gewoon aangeven dat hij verbonden is en internettoegang heeft, maar dit is niet zo. Soms is het zo dat als internet het al doet, het enorm, maar dan ook enorm, traag is. Dan praat ik echt over 3 kbps..wat hooguit technisch gezien internet genoemd kan worden. Mijn ouders hebben wel internet op hun laptop.

Geprobeerd:
Ik heb de reset knop van de router ingehouden, stroom eraf gehad, laptop opnieuw opgestart, hele modem erachter gereset en van de stroom afgehaald, maar dit alles heeft niet mogen baten. Daarnaast heb ik de router teruggezet op de fabrieksinstellingen, voor het geval daar iets mis mee is gegaan de afgelopen tijd, maar ook dit mocht niet baten. Het aller vreemdste vind ik nog wel dat ik zelfs windows er opnieuw op heb gezet (gebruik gemaakt van acer recovery partitie) en dat ook dit niet mocht baten. Na het opnieuw installeren van windows is alleen bekend dat ik dit probleem thuis heb, maar voordat ik zelf van alles had geprobeerd, had ik het probleem ook bij iemand anders thuis. Bij diegene thuis kregen we het wel voor elkaar met internet verbonden te worden; door de router 20 seconden van het stroom te halen en de laptop opnieuw op te starten.

Veranderingen:
In de afgelopen periode is er eigenlijk maar 1 ding veranderd wat mogelijk van invloed kan zijn. Er is een nieuwe tv in huis gekomen met internet erop. Hiervoor zijn er kabels aangelegd tussen de tv en de router. Ook is er een draadloze verbinding geweest tussen de tv en de router. Ik betwijfel wel of de internetkabel van de tv iets met het draadloze te maken heeft.

Extra informatie:
Als het probleem zich voordoet krijg ik 100% verlies bij een ping naar google.com en ook naar hun directe ip (?denk dat dat zo heet). Wel lukt het me op een ping naar localhost te doen, dan wel het ipadres van de standaard gateway. ipconfig/flushdns lost het probleem niet op; en ook release /renew niet.

Opvallend
Op sommige momenten dat het probleem zich voordoet kan er wel verbinding worden gemaakt met msn. Til hier niet te zwaar aan door te zeggen dat je door deze info weet wat het is, want het komt dus niet altijd voor wanneer het probleem zich voordoet. Wat hier wellicht wel uit opgemaakt kan worden is dat het iets te maken zou kunnen hebben met een ip-probleem.

Als er iemand een antwoord heeft op dit toch wel grote probleem, laat het met alsjeblieft weten. Ik ben bij voorbaat iedereen dankbaar voor zijn/haar tijd en moeite.

Hallo Ptb
Zitten er soms twee netwerkkaarten op een router. Als dat zo is maar dat weet ik niet dan is dat niet de bedoeling dat je twee netwerkkaarten op één internetrouter zet.

De twee netwerkkaarten zijn dan actief in hetzelfde IP-segment en dat hoort nu eenmaal niet. Dus dan moet je een van de twee netwerkkaarten uitschakelen...

Omdat je het hebt over kabels aangelegd tussen de TV en de router.
En je hebt het over draadloze verbinding geweest tussen de TV en de router.

Het is maar eden gedachtegang. Ik hoop voor je dat het dat is. ;)

-

Hallo Ptb
Zitten er soms twee netwerkkaarten op een router. Als dat zo is maar dat weet ik niet dan is dat niet de bedoeling dat je twee netwerkkaarten op één internetrouter zet.

De twee netwerkkaarten zijn dan actief in hetzelfde IP-segment en dat hoort nu eenmaal niet. Dus dan moet je een van de twee netwerkkaarten uitschakelen...

Omdat je het hebt over kabels aangelegd tussen de TV en de router.
En je hebt het over draadloze verbinding geweest tussen de TV en de router.

Het is maar eden gedachtegang. Ik hoop voor je dat het dat is. ;)

Bedankt voor je reactie.

Ik begrijp je niet helemaal. Wat bedoel je met: Netwerkkaarten op een router? Mijn laptop heeft zeg maar een netwerkkaart en die van mijn ouders ook. Maar heeft de router ook een netwerkkaart? Of heb je het over 2 netwerkkaarten van mij? Ik hebt bij apparaatbeheer gekeken en daar staat een atheros wireless network adapter en daaronder staat een broadcom netlink gigabit ethernet. Ik weet niet of die laatste dezelfde functie als de eerst genoemde heeft? Is dit wat je bedoelde?

Met vriendelijke groet.

Ik heb op dit moment vol bereik draadloos internet en er staat: internettoegang. Alles ziet er prima uit, maar ik heb geen internet. Wat raar is, is dat als ik de verbinding verbreek en dan weer opnieuw verbind, ik wel voor 2 seconden internet heb..zeg maar; de eerste 1 of 2 pagina's die ik laat (vaak maar 1). Daarom gok ik wel op iets met ip-adres problemen..

Ja kijk daar eens naar, wellicht verhelp dat jou probleem. Schakel ook de netwerkadaptor eens een keer uit en kijk eens wat de laptop dan doet. Waarschijnlijk krig je een melding dat je die weer moet inschakelen. Dan later weer inschakelen

Hoi,

Ik heb zo en zelfde probleem gehad. Ik heb als test 2 weken lang de router ertussen uit gehad en direct internet van modem naar pc via de kabel.
Wat mij opviel was dat er toen ook af en toe de internet toegang werd geweigerd. Volgens mijn provider (ziggo) kwam dat doordat de oude modems de steeds groter wordende informatiestroom niet aankon.
En inderdaad, na een nieuwere moderne modem te hebben ontvangen, was het probleem op gelost.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Groet Chris

Nieuw modem

Hoi,

Ik heb zo en zelfde probleem gehad. Ik heb als test 2 weken lang de router ertussen uit gehad en direct internet van modem naar pc via de kabel.
Wat mij opviel was dat er toen ook af en toe de internet toegang werd geweigerd. Volgens mijn provider (ziggo) kwam dat doordat de oude modems de steeds groter wordende informatiestroom niet aankon.
En inderdaad, na een nieuwere moderne modem te hebben ontvangen, was het probleem op gelost.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Groet Chris

We hadden een aantal week geleden al een nieuw modem gekregen.

Het probleem is opgelost De oplossing:
Ziggo gebeld en deze heeft als tip gegeven de router eens op een ander kanaal te zetten. Deze heb ik vervolgens op een willekeurig ander kanaal gezet en dit werkte. Het schijnt zo te wezen dat als er steeds meer mensen om je heen draadloze apparatuur aanschaffen, het wel eens kan wezen dat de router/laptop met kanalen loopt te klooien. Ook buren en dergelijke kunnen hier een rol in spelen. Mijn router heeft geen optie om de frequentie te veranderen, maar heeft jou router dit wel, dan is dat ook een mogelijke oplossing voor dit probleem. Let op: Als het kanaal op (bijvoorbeeld) 1 staat, zet het dan niet op automatisch maar bijvoorbeeld op 7. De kans is groot dat als je hem op automatisch zet, de router standaard nog de 1 pakt, waarmee het probleem blijft.

Dank voor al jullie reacties!

Met vriendelijke groet.

We hadden een aantal week geleden al een nieuw modem gekregen.

Het probleem is opgelost De oplossing:
Ziggo gebeld en deze heeft als tip gegeven de router eens op een ander kanaal te zetten. Deze heb ik vervolgens op een willekeurig ander kanaal gezet en dit werkte. Het schijnt zo te wezen dat als er steeds meer mensen om je heen draadloze apparatuur aanschaffen, het wel eens kan wezen dat de router/laptop met kanalen loopt te klooien. Ook buren en dergelijke kunnen hier een rol in spelen. Mijn router heeft geen optie om de frequentie te veranderen, maar heeft jou router dit wel, dan is dat ook een mogelijke oplossing voor dit probleem. Let op: Als het kanaal op (bijvoorbeeld) 1 staat, zet het dan niet op automatisch maar bijvoorbeeld op 7. De kans is groot dat als je hem op automatisch zet, de router standaard nog de 1 pakt, waarmee het probleem blijft.

Dank voor al jullie reacties!

Met vriendelijke groet.

Oke proficiat je kunt er weer op. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan